آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

روش های رفع اکشن بلاگ در اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید فعالیت نکردن در پیج اینستاگرام است به خصوص وقتی که برای تولید محتوا ، افزایش فالوور و غیره هزینه زیادی را صرف کرده باشید و الان به دلیل فعالیت نکردن ریزش فالوور و قدرت پیج شما کم خواهد شد و این مساله ای است که در زمان بلاک شدن یا اکشن بلاک برای صفحه شما رخ خواهد داد.

اکشن بلاک یکی از جریمه هایی است که اینستاگرام که گاهی اوقات شیطنت می کنند و رفتارهای اسپمینگی را از خود نشان خواهند داد که با این کار می خواهند برای خودشان فالوور جذب نمایند البته اینستاگرام هم گاهی اوقات پیج های معمولی را هم به اشتباه با اکشن بلاک مواجه خواهد کرد در زمان اکشن بلاک شما با ارورهایی مواجه خواهید شد و وقتی که صفحه شما با این حالت مواجه شود قادر به پست زدن ، دایرکت ، استوری و غیره برای زمانی که اینستاگرام مشخص می کنند نخواهید بود گاهی اوقات زمان اکشن بلاک 24 ساعت می باشد و مشکلی هم رخ نخواهد داد ولی گاهی اوقات هم تا یک ماه طول می کشد و ممکن است بخشی از کسب و کار شما را با اختلال روبرو سازد.

انتشار ندادن پست

یکی از مسائلی که احتمالا با آن روبرو شده اید این است که امروز اکانت اینستاگرام را باز می کنید و از همان روزهای اول متوجه می شوید که صفحه شما اکشن بلاک شده است و پس از بررسی می فهمید که اینستاگرام به خاطر ساختن اکانت های فیک برای برخی از پیج های تازه کار اکشن بلاک را ایجاد کرده است برای جلوگیری از این مشکل بعد از اینکه پیج را ساختید فعالیت را آغاز کرده و پست های با کیفیتی را منتشر کنید.

منتشر کردن بی رویه پست

این مشکل هم ممکن است برای شما رخ بدهد مثلا اگر شما بخواهید به یک باره عکس همه محصولات سایت خود را در صفحه اینستاگرام خود بگذارید و شروع به تبلیغ کنید در یکی دو روز چند پست یک دفعه در پیج منتشر می گردد که نتیجه این تصمیم بلاک شدن پیج اینستاگرام برای مدت زمان طولانی می باشد توصیه ما این است که کم کم و بدون عجله کردن در اینستاگرام تبلیغ کنید چون با این کار باید زمان زیادی را برای برطرف شدن اکشن بلاک منتظر بمانید.

تکمیل نشدن پروفایل

اینستاگرام با فعالیت کردن پیج های فیک مشکل دارد و هر اکانتی هم که رفتاری مانند اکانت فیلک داشت با اکشن بلاک روبرو خواهد شد یکی از این کارها تکمیل نکردن پروفایل صفحه می باشد قسمت هایی مانند عکس پروفایل ، نام کاربری ، بیو پیج و غیره را باید در همان روزهای اول فعالیت پر کنید چون احتمال شک کردن اینستاگرام به شما زیاد است.

فعالیت های زیاد

یکی از دلایل مهم اکشن بلاک که بیشتر برای پیج های شخصی رخ می دهد فعالیت زیاد در اینستاگرام می باشد که در پایین تعدادی از آن ها را برای شما توضیح می دهیم

لایک زیاد پست ها

یکی از دلایل اول اکشن بلاک از فعالیت های زیاد در ایتستاگرام لایک کردن زیاد پست ها است خیلی از کاربران در اینستاگرام با لایک کردن زیاد پست ها می خواهند پیج خود را به سایر مخاطبان معرفی کنند و فالوورهای خود را افزایش دهند ولی براساس قوانین اینستاگرام اگر شما در یک ساعت بیشتر از 350 پست را لایک کنید با بلاک شدن مواجه خواهید شد البته اینستاگرام در هر وقتی قوانین خودش را تغییر خواهد داد و امکان دارد این محدودیت ها هم بیشتر شود توصیه ما این است در یک ساعت بیشتر از 200 لایک انجام ندهید.

آنفالو و فالو

یکی از روش های افزایش فالوور که در دوره های اینستاگرامی آن را می بینید استفاده از تکنیک فالو و آنفالو می باشد در این تکنیک از شما می خواهند که با فالو کردن پیج رقیب صفحه خودتان را به آن ها معرفی کنید و فالوور جذب نمایید در وهله اول سعی کنید که از این تکنیک استفاده نکنید چون با این کار مخاطبان بی کیفیتی را به صفحه خود دعوت خواهید کرد و تعامل آن کاهش خواهد یافت.

فالو کردن تعداد مخاطب زیاد سبب شده که اینستاگرام به شما شک کند و توسط اکشن بلاک پاسخ شما را خواهد داد درباره تعداد مجاز فالو در یک ساعت منابع و مطالب زیادی وجود دارد بعضی منایع این تعداد را 20 عدد در یک ساعت و بعضی دیگر هم 60 فالو گفته اند در کل به خاطر اینکه این روش افزایش فالوور بازخورد مناسبی برای شما نداشته سعی کنید به دنبال این کار هم نباشید و از روش های دیگر برای بالا رفتن فالوور استفاده کنید.

علاوه بر فالو آنفالو کردن زیادی مخاطبان هم سبب شده که صفحه شما با اکشن بلاک مواجه شود این برای کاربرانی می باشد که در چند ماه مخاطبان زیادی را فالو کرده اند و حالا می خواهند که تعداد فالوورهای خود را کم کنند سعی کنید اگر تعداد فالووینگ های پیج شما زیاد شده است کم کم و در زمان طولانی تر آن ها را آنفالو کنید و در این زمان هم فعالیت های عادی پیج را انجام دهید.

رفتارهای تکراری:

یکی از کارهایی که پیج های اسپمر برای بالا بردن فالوور انجام می دهند انجام دادن فعالیت های تکراری می باشد برای مثال در زیر هر پستی که می بینند کامنت با متن تکراری مانند عالی ، خوب و غیره قرار می دهند همچنین این پیج ها سعی می کنند که پست های خود را با هشتگ های تکراری منشر نمایند با انجام دادن این کارها اینستاگرام پیج شما را بلاک خواهد کرد.

تغییر دادن مداوم آی پی:

همانگونه که اطلاع دارید بیشتر از نصف سایت های فعال در اینترنت به تحریم کاربران ایرانی پرداخته اند و همانگونه که اطلاع دارید نصف دیگر سایت ها را هم توسط کمیته فیلترینگ از دسترس خارج شده اند پس در این شرایط ما مجبوریم که از روش های تغییر آی پی استفاده کنید و اینستاگرام با تغییر آی پی مشکل دارد وقتی که شما توسط فیلتر شکن به اینستاگرام می روید الگوریتم های این شبکه فکر می کننده که صفحه شما هک شده است و به وسیله فردی در حال مدیریت می باشد و صفحه شما را بلاک خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۳۱
مهدی سراوانی

 

بهینه سازی فرم های سایت

اگر کاربران باید برای استفاده ازخدمات سایت شما عضو شوند توصیه می کنیم که از فرم های طولانی برای عضویت استفاده نکنید استفاده از فرم های طولانی باعث خستگی کاربران خواهد شد و امکان دارد صفحه عضویت و یا فرم دریافت اطلاعات سایت شما را پر نکنند.این مسکلات در صفحات لندینگ پیج اتفاق می افتد و با انجام ندادن این کار بانس ریت سایت بهتر خواهد شد.

بهینه سازی مسائل فنی سایت

خیلی اوقات مشکلات فنی مانند خطاهای 4xx  یا 5xx در روی بانس ریت سایت تاثیر زیادی دارند و یا بعضی از مشکلات فنی دیگر هم مانند بالا بودن حجم فیلم ها در سایت که کاربران نمی توانند آن ها را دانلود کنند بعضی سایت ها هم مشکل در کد نویسی داشته و در بعضی از مرورگرها به خوبی نمایش داده نخواهد شد در زمان آزمون سایت همیشه از مرورگرهای گوناگونی استفاده نمایید که این امر سبب شده زودتر از کاربران از مسائل فنی سایت در نسخه های مختلف مطلع شوید که نتیجه آن بهبود بانس ریت می شود.

آپدیت محتواهای قدیمی:

سعی کنید این مورد را خیلی رعایت کنید و خیلی از مقاله های قدیمی که امسال منتشر کرده اید را آپدیت کنید.آپدیت کردن به غیر از یادآوری مطالب قدیمی باعث لینک سازی خواهد شد و محتواهای قدیمی در تاریخ جاری کاربرد خواهد داشت چون محتواهای قدیمی مثل تکنولوژی نیاز به آپدیت دارند.

بهینه سازی خوانایی متون

فرض کنید که چندین خط بدون پاراگراف را مشاهده کنید مطمئنا حس خوبی به مطالعه آن نخواهید شد و از آن سایت خارج می شوید همه ما حوصله خواندن متن های طولانی را نداریم سعی کنید که از پاراگراف های بیشتر از سه خط استفاده نکنید.پاراگراف هایی که طولانی هستند و اصول مقاله نویسی در آن رعایت نشود کاربران را تحت شعاع قرار خواهد داد برای این کار توصیه می کنیم برای بهبود بانس ریت سایت طول پاراگراف ها را کوتاه کنید تا خوانایی متن افزایش یابد.

تعامل با کاربر

موارد زیادی در بهبود تعامل شما با کاربر تاثیر دارند بهتر است فرم تماس با ما را در دسترس بگذارید نظر سنجی های مختلفی را انجام بدهید فرم نظرات را در زیر پست ها فعال نمایید و جواب کاربران را ارسال نمایید.شما می توانید دکمه های شبکه اجتماعی را در دسترس بگذارید تا کاربران در صورت نیاز بتوانند متن ها را به اشتراک بگذارند.ارسال نظر ، فید بک ، نظر سنجی ، اشتراک گذاری و غیره علاوه بر بهبود بانس ریت سایت سبب افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد و این مورد هم باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.

ریسپانسیو بودن سایت

داشتن یک سایت ریسپانسیو علاوه بر تجربه کاربری مناسب بازدید کننده برای سئوی سایت شما هم فایده های زیادی دارد علاوه بر این گوگل اعلام کرده که برای نسخه موبایل هم ربات دارد و سایت شما را خزش خواهد کرد و مطابق با چیزی که در موبایل وجود دارد رتبه بندی را انجام خواهد داد روزانه مهم بودن بهینه سازی سایت ها در موبایل به خاطر فراگیر شدن دستگاه های هوشمند افزایش یافته و تعداد سرچ هایی که در گوشی انجام می شود بیشتر می شود.به همین خاطر گوگل هم سالانه تفکرات جدیدی را برای نسخه موبایل خود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۰۶
مهدی سراوانی

بازاریابی محتوا

در این مطلب قصد داریم در مورد بازاریابی محتوا صحبت کنیم و کسانی که می خواهند با این شاخه آشنایی پیدا کنند و در کسب و کار خودشان استفاده کنند توضیح بدهیم.بازاریابی محتوا قسمتی از استراتژی بازاریابی و توسعه دادن کسب و کار شما می باشد که برای ایجاد کردن محتوا مرتبط ، ارزشمند و یکپارچه متمرکز است و هدف آن جذب کردن کاربران جدید و حفظ مخاطبان قبلی می باشد در این استراتژی جذب مخاطب توسط محتوای ارزشمند صورت خواهد گرفت.

 

تفاوت تبلیغات و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا با تبلیغات متفاوت است در بازاریابی محتوا در رسانه های تحت مالکیت کسب و کارها محتوا پخش خواهد شد ولی اگر آن محتوا در رسانه های دیگری پخش گردد به آن تبلیغات می گویند علاوه بر این استراتژی بازاریابی محتوا برعکس تبلیغات که تهاجمی می باشد جذب کننده بوده و مزاحمتی را برای مخاطب ایجاد نخواهد کرد همچنین تبلیغات هزینه زیادی دارد ولی هزینه بازاریابی محتوا کم است.

 

دلایل اهمیت داشتن استراتژی بازاریابی محتوا

ایجاد کردن اعتماد در بازدید کننده

هر مقداری که مخاطب به اطلاعات ارائه شده اعتماد بیشتری داشته باشند احتمال اینکه خرید کالاها به وسیله آن ها بیشتر می شود علاوه بر این زمانی که خوانندگان به صورت مداوم محتوای یک برندی را بخوانند دیدگاه آنان نسبت به آن برنده علاوه بر اعتبار از نظر علاقه هم تغییر می کند.

 

اطلاع داشتن از برند

یکی از روش های رایج بازاریابی محتوا افزایش اطلاعات از برند می باشد در اصل هدف اصلی این می باشد که مخاطب محتوایی که تولید شده را مشاهده کند و نسبت به آن عکس العمل نشان بدهد این مساله نشان دهنده تخصص یک شرکت می باشد این محتواها شامل اینفوگرافیک ، وبینار ، فیلم و ایبوک می باشد اندازه گیری کردن این هدف سخت می باشد ولی با تلفیق کردن یک سری از معیارها ، داده ها با همدیگر می توانیم میزان اطلاع از برند را اندازه گیری نماییم.

 

بهینه سازی سئو

شما می توانید با تولید کردن محتوا با کیفیت مخاطبان زیادی را به وب سایت خود جذب کنید و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت الگوریتم های گوگل همیشه تغییر می کنند ولی تا وقتی که شما به صورت مداوم محتوای آموزنده و مرتبطی با کلید واژه های مناسب ایجاد کنید و محتوای خود را آپدیت کنید رتبه بهتری را در موتور جستجو می گیرید و این مورد سبب افزایش سئوی سایت شما خواهد شد.

 

تولید سر نخ بازاریابی

ایجاد آگاهی و اعتماد لازمه هر کسب و کار می باشد ولی هدف مهم خیلی از کسب و کارها تولید کردن lead  به عنوان نتیجه بازاریابی محتوا می باشد بازاریابی محتوا سبب شده که افراد غریبه توسط اطلاعات آموزنده کسب و کار شما را پیدا کنند تبدیل کردن ترافیک سایت به lead  و در آخر پرورش دادن lead ها در چرخه تبدیل و خرید آن ها یکی از اهداف مهم بازاریابی محتوا می باشد.

 

جذب کردن مخاطبان ایده آل

Lead ها در فرآیند بازاریابی نقش مهمی را ایفا می کنند ولی اگر lead  بی کیفیت بود فایده ای ندارد شما باید خریدارانی که واقعی هستند را جذب نمایید یکی از نکات مهم در بازاریابی محتوا این می باشد که فقط کسانی که به کسب و کار شما علاقه دارند محتوای شما را دنبال خواهند کرد پس افرادی که در مورد کسب و کارتان در مرورگر به جستجو می پردازند محتوای شما را می بینند و در فرم مورد نظر ثبت نام می کنند کسانی هستند که تیم فروش باید در روی آن ها سرمایه گذاری نماید.

 

اشتراک گذاشتن محتوا به وسیله بازدید کننده

یکی از بهترین روش های افزایش دیده شدن اشتراک گذاشتن محتوا به وسیله مشتریان و lead  ها آن ها می باشد یکی از بهترین مزایای بازاریابی محتوا امکان اشتراک گذاری می باشد این اشتراک گذاری امکان دارد به روش فوروارد ایمیل یا اشتراک گذاشتن یک پست در شبکه اجتماعی باشد هر مقداری که محتوای شما در میان افراد بیشتری اشتراک گذاری گردد برای شما فایده دارد.

 

دلایل قانع کننده برای برگشتن افراد به سایتتان

چه کسب و کاری از بازدید کردن مجدد کاربران سودی نخواهد برد خیلی از مردم به سایت هایی بر می گردند که به آن ها اطمینان دارند وقتی که شما محتوای مفید و آموزنده ای را تولید می کنید ارتباط شما با محاطبان برقرار خواهد شد و به یک منبع که مورد اطمینان است تبدیل خواهید شد تولید کردن محتوای جذاب و مفید به صورت هفتگی باعث برگشت بازدید کننده برای دریافت مطالب جدید خواهد شد روش هایی مثل ایمیل مارکتینگ و ایجاد کردن یک جامعه آنلاین در این مورد موفق است هر مقداری که مخاطبان بیشتری درگیر سایت شما شوند برای کسب و کار شما مفید است.

 

هم راستا با بقیه استراتژی های بازاریابی

محتوای مناسب برای موفق شدن سایر استراتژی های بازاریابی هم اهمیت زیادی دارد برای مثال بهینه سازی در موتور جستجو یا سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی از استراتژی هایی می باشد که تحت تاثیر محتوای مناسب می باشد علاوه بر این این روش در فرمت های گوناگونی مثل برگه های پرینت شده ، فیلم ، شبکه اجتماعی ، موبایل توزیع می گردد.

 

افزایش یافتن نرخ بازگشت سرمایه

بازاریابی محتوا فقط به صرف زمان نیاز دارد این روش از نظر اقتصادی به صرفه می باشد هزینه بازاریابی محتوا از روش بازاریابی سنتی ارزانتر است ولی تاثیر داشتن آن در ایجاد کردن lead  چند برابر می باشد امکان دارد در ماه های اولیه نتایج دلخواه را کسب نکنید ولی به مرور زمان بازگشت سرمایه این روش افزایش خواهد یافت.

 

برنامه ریزی اهداف

هدف شما از برنامه ریزی بازاریابی محتوا چه می باشد چرا محتوا را تولید می کنید قبل از شروع برنامه ریزی باید اهداف خود را مشخص نمایید این کار برای تعیین کردن استراتژی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

مشخص کردن مخاطبین هدف

برای ایجاد کردن یک برنامه موفق باید مخاطبین هدف خودتان را به عنوان یک خریدار به صورت واضح مشخص نمایید این مرحله برای افرادی که تازه کار مارکتینگ را شروع کرده اند اهمیت دارد شما با شناختن مخاطبان هدف خود قادر هستید محتوای ارزشمند و مرتبطی را برای آن ها ایجاد نمایید اگر شما در بازاریابی تجربه داشته باشید اهداف شما امکان دارد با بقیه فرق داشته باشد.

 

استخدام کردن نیروی تولید محتوا

شما برای موفق شدن در زمینه بازاریابی محتوا به یک گروهی از متخصصان احتیاج دارید این نیروها شامل موارد زیر هستند:

بلاگر یا وبلاگ نویس

این گروه وظیفه دارند مقالات را در زمینه های مختلف بنویسند و محتواهای موجود را در سایت بهینه سازی کنند و باعث افزایش بازدید شوند این دسته باید از مهارت ویراستاری ، نوشتن و آنالیز برخوردار باشند و بتوانند به صورت گروهی و فردی کار کنند.

مدیر شبکه های اجتماعی

این دسته از افراد می خواهند فالوورها را در اینستاگرام افزایش دهند و آن ها را به کسب و کار جذب کرده و به مشتری تبدیل نمایند این گروه باید به صورت کامل با شبکه های اجتماعی مختلف آشنایی داشته باشند و محتوای شبکه های اجتماعی را به صورت منظمی ایجاد نمایند و با سایر تولید کننده های محتوا و بازاریابان همکاری خوبی را داشته باشند.داشتن روابط عمومی مناسب و خلاق بودن از ویژگی های این گروه می باشد.

کارشناس سئو

این دسته از افراد مسئول رتبه بندی در موتورهای جستجو می باشند بهینه سازی ، همکاری با وبلاگ نویس و آپدیت در زمینه سئو از وظایف این دسته می باشد علاوه بر این باید از مهارت های مختلفی برای کارکردن با ابزارهای گوناگونی مانند کلید واژه و آنالیتیکس برخوردار باشند.

طراح

این گروه از افراد درباره برند سازی مسئولیت زیادی دارند و در اصل با طراحی های منحصر به فرد هویت به برندها خواهند بخشید این دسته افراد دارای خلاقیت بالایی می باشند و با نویسندگان تعامل و همکاری خوبی را دارند.

 

مشخص کردن نوع محتوای ایجاد شده

برای تولید محتوا گزینه های مختلفی وجود دارد در کل محتوا دارای سه گروه صوتی ، بصری و نوشتاری هستند شما می توانید با ترکیب کردن هر کدام از این محتواها فرمت های مختلفی را ایجاد کنید این فرمت محتوا شامل ایبوک ، فیلم ، پست وبلاگ و فایل صوتی و غیره می باشند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۴۸
مهدی سراوانی

ریپورتاژ آگهی چیست؟

در اوایل کار امکان دارد کلمه ریپورتاژ آگهی برای شما نا آشنا باشد و آن را زیاد نشنیده باشید ریپورتاژ آگهی با تبلیغ کردن مرتبط هستند یعنی شما تبلیغ سایت یا محصول خودتان را در چهار چوب یک متن و مقاله و توسط لینک سایت خودتان در یک سایت خبری یا سایت دیگر منتشر خواهید کرد و برای همیشه آن را تبلیغ خواهد کرد و با این کار رتبه سایت خود را پایین می آورید و کالای خود را می فروشید.

 

فرض کنید در سایت فروش خودتان محصول یا کالاهای مورد نظر را تبلیغ می کنید و می خواهید که آن به تعداد بالایی فروش برود ولی این روش برای سایت های با رتبه بالا مناسب نیست مخاطب به تبلیغ شما توجه نمی کند و افراد زیادی به سایت شما نمی روند و تبلیغ شما را نخواهند دید.

یکی از بهترین روش های این می باشد که ریپورتاژ را در سایت های بزرگ یا معروفی انتشار بدهید این کار باعث می شود که شما دیده شوید برای اینکه افرادی زیادی این سایت های خبری را می بینند و سبب شده که دست کم یک بار آگهی را مطالعه کنند در ضمن آن ها اطمینان به اعتبار سایت های بزرگ دارند و به سایت شما می روند و کالای شما را خریداری خواهند کرد.

 

چهارچوب و ساختار ریپورتاژ آگهی

برای نوشتن یک ریپورتاژ آگهی باید اصول و چهارچوب آن را رعایت کنید شما باید علاوه بر متن اصلی از عنوان مناسب استفاده کنید و از کلمه کلیدی هم در عنوان استفاده نمایید شما پس از انتخاب کردن یک عنوان مناسب باید برای جلب کردن مخاطب از چکیده و مقدمه مناسبی استفاده کنید و دارای اطلاعات مهم اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما می باشد.

در اول متن سعی کنید موقعیت مکان دفتر کاری خود و تاریخ مناسب آن را درج نمایید بعد از آن تبلیغ آگهی را بنویسید بهتر است در متن اصلی هدف کلی خودتان را به صورت خلاصه بیان نمایید سعی کنید در چند پاراگراف برای متن اصلی بنویسید و از کلمات کلیدی در متن استفاده نمایید در گام آخر هم اطلاعاتی در مورد شرکت ، شماره تلفن ، آدرس و لینک مورد نظر بگذارید.

 

قوانین نوشتن یک ریپورتاژ آگهی

شما باید علاوه بر رعایت کردن موارد بالا کارهای دیگری را هم انجام بدهید برای نمونه متن ریپورتاژ آگهی خودتان را از تبلیغات دیگر نباید کپی کنید این کار اعتماد مخاطب را کاهش خواهد داد.

بهتر است مطالبی را بنویسید که خدمات و محصول شما از کالاهای دیگر متفاوت باشد و یک قابلیت مثبت برای کالای شما به شمار برود برای استفاده از کلمات اغوا کننده صادق باشید مخاطب خودتان را شناخته تا بهتر بتوانید بنویسید آغاز متن خود را محکم و با واژه های پرانرژی شروع نمایید.

ریپورتاژ دارای قواعد خاصی بوده ولی به این دلیل نمی باشد که شما باید مثل یک مقاله دانشگاه متن آن را بنویسید این روش نوشتن باعث شده مخاطب بفهمد که شما می خواهید به خاننده اطلاعات بدهید ولی این طور نیست بنابراین این اشتباه را انجام ندهید متن مقاله را به روشی بنویسید که مخاطب زمانی که به یک جایی از متن شما برسد ادامه مطلب آن را بخواند همه قسمت های متن باید مفید و جذاب باشند.

روش نوشتن یک ریپورتاژ خوب دارای نکات ریز و با جزئیات کاملی است برای نمونه اگر قصد دارید در یک سایت خبری ریپورتاژ بنویسید نوشتن یک تبلیغ ساده جذابیتی ندارد چون مخاطب سایت خبری می خواهد خبر را مطالعه کند.

بنابراین سعی کنید متن تبلیغ خود را به سمت و سوی متن خبری سوق بدهید تا خواننده متن آن را مطالعه کند و به سایت شما وارد شود سعی کنید آگهی خود را در سایت های با بازدید بالا مانند خبری ، سایت های مرتبط با موضوع سایت قرار دهید تبلیغ شما هر چقدر غیر مستقیم تر باشد تاثیر آن در مخاطب بیشتر است.

 

تولید محتوا

مهمترین قسمت از ریپورتاژ آگهی تولید محتوا است که باعث افزایش سئوی سایت شما خواهد شد هر مقداری که متن شما خلاق و با هوشیای کامل و با اصول نوشته شود علاوه بر تاثیر داشتن روی کاربر سبب شده که کاربران و سایت های دیگر هم از آن استفاده نمایند و در سایت های خود منتشر کنند منظور ما از محتوا تنها متن نبوده بهتر است عکس مناسب و براساس با آگهی و متن را در متن ریپورتاژ بگذارید گاهی اوقات گذاشتن یک عکس جذاب کاربران را به طرف سایت شما جذب خواهد کرد.

 

برای درج ریپورتاژ از چه سایت هایی استفاده کنیم؟

اینکه از چه سایتی برای درج ریپورتاژ استفاده کنیم بستگی به هدف شما از درج ریپورتاژ آگهی است اگر هدف شما برای ریپورتاژ افزایش رتبه گوگل است سعی کنید مقاله خود را در سایت های خبری و تفریحی درج کنید که دارای کیفیت بالایی باشد علاوه براین اگر هدف از آن بازاریابی کالاهای شما است سعی کنید از در سایت هایی قرار دهید که مقاله شما برای چند سایت در صفحه اصلی مشاهده شود تا کاربران بیشتری به سایت شما وارد شوند.

 

از چه سایتی برای خرید ریپورتاژ استفاده کنیم

به صورت کلی وب سایت هایی قادر به فروش ریپورتاژ آگهی هستند که دارای قابلیت هایی باشند علاوه بر این شما در زمان خرید ریپورتاژ باید به تمام نکاتی که درباره آن ها صحبت می کنیم توجه کنید و آن ها را بررسی نمایید.

به صورت کلی چند فاکتور مهم برای انتخاب سایت وجود دارد:

رتبه الکسای وب سایت

اولین نکته ای که باید به آن توجه کیند رتبه الکسا می باشد الکسا اسم سایتی است که همه سایت هایی که در جهان فعالیت می کنند براساس معیارهایی طبقه بندی خواهد شد و این طبقه بندی براساس آمریکا و کشور مبدا مشخص خواهد شد برای نمونه رتبه سایت های ایرانی را در بین همه سایت های جهان و در بین سایت های ایران نشان می دهد هر چه رتبه الکسا کم شود و به 1 نردیک گردد مناسب تر می باشد.

به این خاطر که این مساله نشان دهنده این است که سایت دارای بازدید و ترافیک خوبی است یکی از موارد رتبه بندی کردن سایت در الکسا ترافیک سایت ها است نکته دوم در مورد الکسا سئوی قوی آن سایت است یکی از دلایل گرفتن ریپورتاژ بک لینک می باشد رتبه الکسا سبب شده مخاطبان بیشتری به صورت مستقیم سایت شما را مشاهده نمایند.

وقتی که رتبه الکسای سایت شما بهتر باشد نشان دهنده بازدیدهای بیشتر این سایت است و تعداد افراد زیادتری به ریپورتاژ آگهی جذب می شوند و اگر شما در زمینه تولید ریپورتاژ نکات را رعایت کنید مخاطبان زیادی از این سایت به سایت شما وارد می شوند.

 

قدمت دامنه

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید ریپورتاژ باید به آن ها توجه کنید سن دامنه می باشد هر مقدار که سن دامنه بیشتر شد این نکته را نشان می دهد که سایت برای مدت زیادتری فعال بوده است.هر مقداری که عمر دامنه بیشتر شود مخاطبان زیادتری به سایت شما وارد می شوند خیلی از وب سایت هایی که مدت زیادی از عمر آن ها گذشته است به یک برند در ذهن کاربر تبدیل شده است و مشتریان وفادار زیادی دارند از نظر گرفتن بک لینک هم عمر دامنه تاثیر دارد در کل گرفتن بک لینک از هر سایتی دارای ارزش متفاوتی است.

 

دامین اتوریتی

به طور کلی ما دو نوع الگوریتم را داریم یکی پیج اتوریتی و دیگری دامین اتوریی ولی در میان این ها دامین اتوریتی اهمیت زیادتری دارد شما برای درک کردن شهرت و اعتبار یک سایت باید به دامین اتوریتی آن سایت توجه کنید دامین اتوریتی یک معیاری است که به وسیله سایت ماز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

رتبه بندی این سایت ها از 0 تا 100 می باشد که هر مقداری که دامین اتوریتی یک سایت بیشتر شود نشان دهنده قدرت و اعتبار آن سایت می باشد.برای مشاهده دامین اتوریتی یک سایت باید به سایت ماز مراجعه نمایید و وب سایت هایی که این اطلاعات را در اختیار شما گذاشته شناسایی نمایید بعد از آن از رتبه دامین اتوریتی آن ها مطلع شوید.

اعتبار دامنه وسایت شما به صورت کلی توسط دامین اتوریتی شناسایی می شود اما پیج اتوریتی فقط اعتبار یک صفحه از سایت را به شما نشان خواهد داد فرق پیج اتوریتی و دامین اتوریتی در این مورد است شما در زمان انتخاب کردن سایت باید به دامین اتوریتی آن توجه کنید.

 

خوانده شدن ریپورتاژ توسط کاربران

احتمال اینکه ریپورتاژ اگهی توسط کاربران خوانده شود زیاد است چون ریپورتاژ آگهی مثل بقیه روش ها در جایگاه های تبلیغاتی سایت های پر بازدید نشان داده نخواهد شد و از جایی که ریپورتاژ خبری مقاله کاملی می باشد.

جایگاه آن در میان محتواهای اصلی این سایت ها است و کاربری که مطالب دیگر سایت ها را بخواند به احتمال قوی ریپورتاژی که به وسیله شما ارائه شده را هم می خواند برای اینکه احتمال خوانده شدن مقاله افزایش یابد باید به جذابیت و کیفیت آن توجه داشته باشید با این کار کاربر حتما در روی ریپورتاژ شما کلیک می کند هر مقداری که اعتبار سایتی که ریپورتاژ در آن باشد بیشتر شود احتمال اینکه آن ریپورتاژ خوانده شد بیشتر است.

سعی کنید از سایت هایی که برای درج ریپورتاژ استفاده می کنید گران باشند ریپورتاژ ارزان کیفیت پایینی دارد سعی کنید از سایت های قوی ریپورتاژ قرار دهید چون این سایت ها دارای نظم و کیفیت بهتری هستند و گوگل به آن ها اهمیت بیشتری می دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۱۰
مهدی سراوانی