آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

آموزش سئو مبتدی

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۰۴ ب.ظ


چرا باید به آموزش سئو توجه کنیم؟

در این مقاله ابتدا میفهمیم سئو چیست و چرا برای کسب و کار مهم است. یادگیری مفاهیم و تکنیک های آموزش seo نیاز به منابع رایگان ...
آیا میتوان سئو را به صورت رایگان یاد گرفت؟

بهترین روش یادگیری سئو چیست؟

چه کتاب های برای یادگیری سئو پیشنهاد میشود؟

مجموعه ویدئویی برای یادگیری سئو وجود دارد؟

 

آموزش سئو رایگان و آموزش سئو محتوا 2 مقوله جدا هستند. در نیوسئو آموزش سئو سایت را به صورت تخصصی و حرفه ای به شکلی جذاب، ساده و رایگان یاد می گیرید.

در دوره آموزش سئو کلیه تکنیک های سئو درون صفحه و تکنیک های بیرون صفحه تدریس می شود. دوره آموزش سئو که توسط شرکت سئوکار برگزار می شود هم بصورت عملی ...

آموزش سئو به سبک وبسیما. آموزش رایگان تکنیک های حرفه ای سئو در مقالات، کتاب های الکترونیکی و فیلم های آموزشی تخصصی. سئو را از حرفه ای یاد بگیرید.

آموزش سئو (SEO) - پیش ثبت نام. Search Engine Optimization یا SEO به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد. سئو روشی به منظور ارتقا رتبه یک وب سایت در ...

دوره جامع و رایگان آموزش سئو میزفا ، کامل ترین دوره آموزش برای افزایش رتبه سایت در گوگل به شکل تخصصی و حرفه ای برای وردپرس و جوملا.

آموزش سئو

مطالب آموزش سئو را می‌توانید از این صفحه دنبال کنید و قدم‌به‌قدم با من همراه باشید. مطالب این دسته‌بندی هر هفته به‌روزرسانی میشه و در انتهای صفحه قرار میگیره.

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو از مهم‌ترین مباحث این روزهای دیجیتال‌مارکتینگ هست که به‌راحتی می‌تواند یک بیزینس را زیرورو کند.

سئو درواقع مجموعه‌ای از روش‌های بهینه‌سازی برای بیشتر دیده شدن یک سایت در نتایج مرتبط و هدف آن سایت در موتورهای جست‌وجو است.
یک پله قبل از یادگیری سئو

قبل از اینکه بخواهیم وارد مباحث بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو بشویم باید درک درستی نسبت به خود ِ موتورهای جست‌وجو داشته باشیم. اگر ندانیم آن‌ها چطور کار می‌کنند، تبدیل به ربات‌هایی می‌شویم که دائماً در حال تیک زدن چک‌لیست‌های ماشینی هستیم.

مباحث مربوط به موتورهای جستجو (Search Engine‌ها) بسیار گسترده‌تر است که در این صفحه بتوانم اطلاعات کافی راجع به آن‌ها به شما انتقال بدهم. بااین‌حال سعی می‌کنم که موارد مهم را خلاصه‌وار بنویسم تا بتوانید با تحقیق بیشتر اطلاعات گسترده‌ای را در این زمینه مطالعه کنید.

 
مفاهیم پایه موتورهای جست‌و‌جو

قبل از اینکه وارد تعریف سئو بشویم، لازمه که بدانیم موتورهای جست‌وجو، مثل گوگل، به چه طریق به دنبال نتایج مرتبط می‌گردند؟ چطور صفحات را می‌بینند؟ چطور نتایج را رتبه‌بندی می‌کنند؟

فایل صوتی مربوط به این قسمت:

موتورهای جست و جو چطور کار می کنند؟

یک موتور جست و جو در واقع یک سایت هست که اطلاعات مختلف را از سطح وب جمع آوری می کنه، نمایه گذاری می کنه و این اطلاعات رو طبقه بندی و رتبه بندی می کنه تا بنا بر درخواستی که کاربر به این سایت ارسال می کنه، پاسخ مناسب بده.
تماشای ویدئو قدم صفر سئو: مروری بر عملکرد موتورهای جست و جو

مشاهده در یوتیوب:

https://www.youtube.com/watch?v=O_QEPffndZ8

قدم صفر آموزش سئو:

می توانید این ویدئو را از اینستاگرام و یوتیوب هم تماشا کنید.

پس به طور خلاصه یک موتور جستجو سه مرحله کلی را طی می کند:

    خزیدن ( Crawling): در این مرحله سعی مشه که تمام صفحات قابل دسترس در وب را بررسی کند و اطلاعات مناسب را پیدا کند
    نمایه گذاری (indexing): در این مرحله دیتاهای خزش شده، دسته بندی و نگه داری میشن تا با سرعت خیلی بیشتری قابل دسترس باشن.
    رتبه بندی(Ranking): در این مرحله اطلاعات براساس کوئری جست و جو شده توسط کاربر رتبه بندی میشه. یعنی باید به ترتیب از مرتبط ترین صفحه تا صفحات با ارتباط کمتر منظم شوند.

در بحث سئو ما باید این روند را برای موتور جست و جو بهینه سازی کنیم، تا سایت ما به خوبی خزش شود، اطلاعات به درستی نمایه گذاری شوند و از لحاظ محتوایی بهترین جواب را برای کاربر در کوئری مد نظرمون آماده کنیم.

اما داستان به همینجا ختم نمیشه، با گسترش صفخات وب و افزایش رقابت برای دیدن شدن کار موتورهای جست و جو هم پیچیده تر شده و در مرحله رتبه بندی،فاکتورهای بسیار متنوعی دخیل می شوند.
موتورهای جست و جو چطور نتایج را رتبه بندی می کنند؟

طی این سال‌ها فاکتورهای بسیار زیادی معرفی شده اند که فکر می کنیم در رتبه بندی تاثیر گذار هستند، اما اگر بخواهیم رویکر اصلی موتورهای جست و جو را بررسی کنیم به سه پارامتر اصلی می رسیم.

    ارتباط
    اهمیت
    معروفیت

این 3 پارامتر مهمترین مواردی هستند که سرچ انجین ها آنها را بررسی می کنند، که هر کدام از این موارد شامل فاکتورهای بسیار محتلفی می توانند باشند.

موارد فرعی دیگری نیز وجود دارند که در وحله‌ی بعدی و یا در بعضی از زمینه ها اهمیت بالاتری پیدا می کنند.

    تقسیم بندی نتایج(براساس تاریخچه کاربر،زمان سرچ در ساعات روز یا سال،مکان کاربر و …)
    تنوع در نتایج
    کیفیت
    اعتماد
    …

تعداد زیادی از فاکتورهایی که بر رتبه بندی نتایج گوگل موثر هستند را در این مقاله معرفی کرده ایم.
آموزش رایگان سئو

در سایت دانیال طاهری فر قصد داریم با آموزش های طبقه بندی شده و کاربردی به شما کمک کنیم تا در سئو تبدیل به یک متخصص شوید، که علاوه بر بالا آوردن سایت خودتان، به کسب و کارهای دیگر هم کمک کنید تا نتایج بهتری به دست بیاورند.

آموزش سئو

آموزش سئو و فرآیند یادگیری آن، سخت، دشوار و زمانبر است که شاید هر کسی نتواند تا انتهای مسیر آن موفق عمل کند! یادگیری بهینه سازی سایت و یا همان SEO برای افرادی که به دنبال یادگیری مهارتی کاربردی و پولساز هستند، اشخاصی که می خواهند کسب و کار خود را تا حد قابل قبولی رشد دهند و غیره می تواند، یک گزینه عالی محسوب شود، اما چگونه باید SEO را اصولی یاد گرفت؟ دور آموزش سئو، PDF سئو، ویدئو و فیلم رایگان سئو و … می توانند مفید باشند؟ اگر دوست دارید که جواب سوالات خود را بگیرید تا انتهای این مقاله همراه من باشید.


سئو چیست؟

«خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج» این ضرب المثلی است که بارها شنیده اید، اما در این زمینه باید بدانید که در صورتی که یک تعریف صحیح و اصولی از بهینه سازی سایت نداشته باشید، نمی توانید اقدام به شروع فرآیند آموزش سئو کنید!

برای تعریف سئو در ویکی پدیا آمده:

    “بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک‌روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.”

در رابطه با این اصل، تعاریف بسیار زیادی ارائه شده است، اما برای شروع ابتدا به بهتر است که به کلمات اصلی حرف اختصاصی SEO بپردازیم.

SEO یا Search Engine Optimization به مجموعه ای از فرآیندها گفته می شود که یک گروه، شخص یا شرکت برای بدست آوردن رتبه های بالا در موتورهای جستجو آن را انجام می دهند! هرچقدر که این فرآیند به شکل بهینه سازی تری انجام شود، کاربر رضایت بیشتری را در نهایت می بینید که باعث می شود، شما روز به روز در حال جذب ورودی های بیشتری از طریق موتور جستجو برای سایت خود باشید.

قبل از ادامه و توضیح دادن در مورد اهمیت سئو، مراحل یادگیری و آموزش سئو و … بهتر است در همینجا به این نکته مهم اشاره کنیم که کسب موفقیت در زمینه SEO، قبل از هرچیزی به رضایت کاربران بستگی دارد و هرچقدر که شما بتوانید در این زمینه موفق تر عمل کنید، فرآیند بهینه سازی سایت و عملیات آن به طرز چشمگیری بهتر خواهد شد.

شما برای این کار می توانید از روش های مختلفی مانند بهبود سرعت سایت، ارائه محتوای قدرتمند، واکنش گرا کردن سایت (ریسپانسیو بودن سایت برای نمایش صحیح در پلتفرم های متفاوت)، پاسخگویی به نظرات کاربران در رابطه با محصولات و خدمات شما و … می تواند یک گزینه خوب باشد.

اگر در ابتدای راه یادگیری سئو هستید، برای جزئیات بیشتر راجع به سئو به مقاله‌ی سئو چیست مراجعه کنید.
موفقیت کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها با کمک سئو چگونه امکان پذیر است؟

مانند تمام دنیا، در ایران هم چند سالی «فرهنگ جستجو» میان مردم جا افتاده است. در واقع افراد متوجه شده اند که می توانند با جستجو در موتور جستجوی گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو، جواب سوالات خود را به راحتی پیدا کنند، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند و حتی خدمات دلخواه خود را دریافت کنند! این فرهنگ و رواج بیشتر آن در میان مردم باعث شده است که روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام می شود!

اگر سایت کسب و کار، تیم یا حتی خود شخص شما بتواند در صفحات موتور جستجو رتبه خوبی کسب کند، باعث می شود که شما بتوانید به صد ها و یا شاید هزاران مخاطبی که کلیدواژه های هدف کسب و کار شما را جستجو می کنند، دسترسی داشته باشید.

در واقع شما به راحتی ارتباط برقرار می کنید، ارتباطی که قادر است، شانس افزایش فروش و یا مشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

شاید تا اینجا کمی گیج شده باشید، اما بگذارید با یک مثال ساده تر برای شما در مورد اهمیت سئو بیشتر صجبت کنم:

فرض کنید که شما کسب و کاری در زمینه فروش انواع موبایل و تبلت دارید، این روزها که مردم به فکر خرید موبایل های خوب و گران قیمتی مانند iPhone 11 Pro هستند، در صورتی که با یادگرفتن و دیدن آموزش سئو، قادر باشید سایت خود را با این کلیدواژه به رتبه های برتر گوگل نزدیک کنید، می‌توایند فروش خود را تضمین کنید، هرچقدر که رتبه شما در صفحه جستجو بهتر باشد، قاعدتا شانس بیشتری برای جذب ورودی خواهید داشت!
کاربران  به رتبه های برتر گوگل بیشتر اهمیت می دهند!

طبق آمارهای رسمی منتشر شده توسط موتور جستجوی Google، به صورت میانگین بیش از 32 درصد کاربران موتورهای جستجو دارای پلتفرم دسکتاپ و 24 درصد کاربران پلتفرم های موبایل بر روی اولین رتبه گوگل کلیک می کنند و این به معنای جذب حداکثری کاربر است. شما هنگامی که قادر باشید، مخاطب را به سایت خود بکشانید، قادر هستید که فرآیند رسیدن به هدف خود را ترسیم کنید.
بررسی نرخ کلیک کاربران بر اساس رتبه بندی در نتایج گوگل
تاثیر جایگاه در نتایچ گوگل بر نرخ کلیک کاربران (تاثیر سئو بر کسب بازدید)

شما می توانید برای کاربران موبایل که صفحه نمایش کوچیک تری در اختیار دارند، تعدادی از گزینه های اساسی را برای فروش، جذب یا توضیح خدمات در دید بالاتری قرار بدهید که آن ها قادر باشند با رضایت بیشتری در سایت شما بمانند و یا آن را بعد از انجام پروسه مدنظر شما ترک کنند!

معمولا این اثبات شده است که سایت هایی که بر اساس اصولی که در دوره های آموزش سئو به آن ها یاد داده می شود، سایت خود را بازبینی کرده اند، می توانند در زمان های کوتاهی، تعداد زیادی مخاطب به سمت خود جذب کنند.

البته بدیهی است که هرچقدر الگوریتم های گوگل به صورت کاربردی تری شناخته شوند و از آن ها در محتوا استفاده شود، شما می توانید شانس بیشتری در نتیجه داشته باشید.

شما می توانید زبان بهتری از کاربران را درک کنید و با مخاطب خود به صورت بهتری ارتباط نهایی برای فروش یا معرفی برند خود برقرار کنید، اما چه چیزی باعث می شود که آموزش سئو برای تمامی کسب و کارها مفید باشد؟
چرا باید آموزش SEO  را تمامی کسب و کارها در برنامه خود قرار دهند!

اگر کسب و کاری دارید و یا دوست دارید که خودتان به یک متخصص و یا مشاور سئو تبدیل شوید، باید این دلایل را بشناسید. این علت ها به شما کمک می کند که بتوانید خودتان را ترغیب کنید که در دوره های آموزش بهینه سازی سایت و SEO شرکت کنید تا مخاطبان بهتر و بیشتری داشته باشید.

البته شما می توانید بهینه سازی سایت را به صورت پروژه ای به افراد متخصص برون سپاری کنید، اما این کار همیشه خوب نیست، شاید می پرسید چرا؟ در ادامه به مهم ترین دلایل یادگیری سئو توسط کسب و کارها می پردازیم:
هزینه سئو و بهینه سازی سایت، بالاست!

برای قیمت گذاری یک پروژه سئو با کمک ابزارها، فنون و … لازم است که ابتدا میزان  ارزش کلمه کلیدی، میزان جستجو، میزان رقابت و … به صورت کامل بررسی شود. هرچقدر که سایت شما بتواند به صورت کامل تری در کلیدواژه های برتر رتبه کسب کند، ورودی بیشتری خواهید داشت، اما باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

گاهی اوقات به قدری هزینه انجام پروژه های سئو بالاست که برخی از کسب و کارها قادر به پرداخت آن ها نیستند به همین علت توصیه می شود که شاید شرکت در یک دوره آموزش سئو بتواند یک هزینه به صرفه تر باشد.
هر گردی گردو نیست! (هر شخصی متخصص سئو نیست.)

انتخاب کردن یک فرد به عنوان مشاور سئو و یا متخصص سئو، اصلا کار ساده ای نیست و باید مراحل پیچیده ای را بگذرانید تا بتوانید به آن شخص برای بهینه سازی سایت خود اعتماد کنید. شما می توانید بر اساس رزومه، جلسات اولیه کاری، مصاحبه، تماس با کارفرمایان قبلی و … افرادی را پیدا کنید که دارای تخصص هستند.

شما اگر قادر باشید که خودتان مبنایی را برای هزینه و  زمان پروژه تعیین  کنید، شاید بتوانید یک فرد حرفه ای را از آماتور تشخیص دهید، اما مطمئن باشید که این فرآیند آسان نخواهد بود.
قبل از هر چیزی به زمان نیاز دارید!

یکی دیگر از دلایل این که خودتان آموزش سئو ببینید، این است که فرآیند بهینه سازی سایت یک فرایند زمانبر و نیازمند صبر و تلاش است که شاید هرکسی نتوان در آن موفقیت های زیادی بدست آورد به همین علت اگر خودتان با تکنیک ها، اصول و فنون کار و … آشنا باشید، قادر هستید که با چالش های کمتری روبرو باشید.

تصمیم  با شماست که در یک دوره آموزش سئو شرکت کنید و یا یک فرد متخصص را استخدام کنید!

در نهایت این شما هستید که باتوجه به شرایط، بودجه و منابع خود باید تصمیم گیری کنید که آیا نیاز است که بهینه سازی سایت خود را به فرد دیگری واگذار کنید و یا به چنین چیزی نیازی نیست؟

در این زمینه صحبت با یک متخصص و بررسی شرایط اولیه سایت با او هم می تواند به شما کمک کند که یک تصمیم گیری سریع داشته باشید.

مدنظر داشته باشید که اگر اولین پروژه سئو سایت، پروژه سایت خودتان باشد، احتمالا با ریسک بالایی روبرو هستید! بهتر است در این شرایط ابتدا از یک فرد باتجربه و دارای مهارت کافی کمک بگیرید تا به شما کمک کند ابتدا زیرساخت های فنی و کلی سایت خود را بهبود ببخشید، سپس خوتان بقیه عملیات بهینه سازی سایت را در دست بگیرید.

البته همانطور که احتمالا حدس زدید، این متخصص در ابتدای مسیر بهینه سازی سایت و کسب اولین تجربه بعد از دوره آموزش سئو، می تواند به شما در یادگیری سئو محتوا، تعیین استراتژی و … هم کمک کند. فرآیندهای اجرایی هرچقدر که توسط شما یا تیم مجموعه شما بهتر انجام شود، در نهایت رتبه های بالاتری در جنگ صفحه اول گوگل فتح خواهید کرد.

قبل از استخدام سئوکار و یا شرکت در دوره سئو بخوانید!

این بخش از مقاله برای کسانی است که می خواهند در یک دوره آموزش بهینه سازی سایت شرکت کنند و یا قصد دارند که از یک کارشناس SEO برای پروژه های خود کمک بگیرند! بسته به این که تعداد کلمات کلیدی و ارزش آن ها چقدر باشد، پروژه های بهینه سازی سایت به دو بخش کلی بزرگ و کوچک تقسیم بندی می شوند.

هرچقدر که پروژه بزرگ تر باشد و کلیدواژه های اصلی آن بیشتر باشد، تشکیل یک تیم و آموزش سئو برای کارمندان واجب تر به نظر می رسد چرا که مدت زمان وجود نیروی کار، هزینه برون سپاری و … بسیار خواهد بود. در نقطه مقابل پروژه های کوچک وجود دارند که می توانید آن ها را برون سپاری کنید چرا که نیاز به فعالیت های دائمی نیست.

از کدام مرجع آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت باید استفاده کنم؟ (آیا شرکت در یک دوره آموزشی، سودمندتر نیست؟)

این روزها که تعداد کسب و کارهای آنلاین روز به روز در حال افزایش است، بحث سئو و بهینه سازی سایت یک  مبحث کاملا داغ است که مملو از تکنیک ها  و اصولی است که باید آن ها را فرا گرفت.

در این بین سایت ها و مرجع های مختلفی وجود دارند که اقدام به آموزش سئو می کنند، اما شاید حقیقت ماجرا چیز دیگری باشد! برای این که گیج نشوید و بتوانید یک دوره خوب آموزش سئو را بگذرانید، نیاز است که حتما ابتدا یک مرجع برای یادگیری خوب انتخاب کنید، اما این مرجع، دوره و یا فرد آموزش دهنده باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سئو را باید اصولی یاد بگیرید! (یادگیری اصطلاحات سئو در قدم اول)

برای این که در بحث بهینه سازی سایت موفق باشید، لازم است که از ابتدا به صورت اصولی تمامی مباحث مربوط به آن را فرابگیرید که از جمله آن ها اصطلاحات و اصولی است که در سئو رایج است، اما در مورد آن ها زیاد صحبت نمی شود! شاید می پرسید که چرا باید وقت خود را برای این موضوع بگذارید و اصول را به صورت پایه ای یاد بگیرید؟

حقیقت این است که سئو و بهینه سازی سایت، یک علم در حال بروزرسانی و بهبود است که اگر قادر نباشید به صورت ماهیانه یا حتی هفتگی اطلاعات خود را بهبود ببخشید، احتمالا به زودی اسم شما از لیست سئوکارهای حرفه ای خط می خورد!

شما برای این که همیشه بتوانید در پروژه های خود موفق عمل کنید، لازم است که حتما بهینه سازی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

یادگیری الگوریتم‌های گوگل و اصول کلاه‌سیاه، سفید و خاکستری سئو

یک کارشناس سئو همه فن حریف لازم است که ابتدا تمامی الگوریتم های گوگل را بشناسید، در مورد کاربردهای آن ها اطلاعات کافی داشته باشید و بداند که برخی از سئوکاران غیرقانونی با استفاده از روش های کلاه سیاه چگونه رتبه های خوبی برای مدت کوتاهی بدست می آورند و …! اگر دوست دارید که در بهینه سازی سایت، حرفی برای گفتن داشته باشید، حتما باید این موارد را بشناسید!

 

سئو کلاه سیاه سفید خاکستر

حقیقت این است که ترفندها، اصول و تکنیک های بهینه سازی سایت در زمینه سئو بر اساس الگوریتم های گوگل معمولا استخراج می شوند! البته تمامی الگوریتم ها توسط گوگل معرفی نشده اند، تا افراد تنها بر اساس تکنیک هایی که بلد هستند، رتبه های خوبی بدست نیاورند. آیا آماده یادگیری بهینه سازی سایت به بهترین شکل ممکن هستید؟

آموزش سئو به صورت پروژه محور

نکته بعدی که بهتر است مرجع تصویری، ویدئویی و آموزشی شما داشته باشد، یاد دادن اصول، فنون و تکنیک ها به صورت پروژه محور است. هنگامی که شما بتوانید به صورت پروژه ای با یک چالش، سختی و یا مشکل روبرو شوید، قادر خواهید بود که خودتان را در شرایط واقعی قدرتمند تر کنید و به صورت حرفه ای تری در مواجهه با چالش ها عمل کنید!

علاوه بر آموزش های رایگانی که برای شما در نظر گرفته شده، شما می توانید در دوره آموزش سئو جامع هم شرکت کنید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۲
مهدی سراوانی

خدمات سئو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی