آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین روش برای انتخاب کلمات کلیدی سایت

استفاده کردن از اصول بهینه سازی در سئو تاثیر زیادی دارد یکی از این اصول انتخاب کردن کلمات کلیدی می باشد این کلمات باعث جذب بازدید کننده و دیده شدن در نتایج گوگل می شود هر مقداری که شما کلمات درستی را انتخاب کنید احتمال موفق شدن شما افزایش خواهد یافت.

انتخاب کلمات کلیدی سایت
بهترین روش برای انتخاب کلمات کلیدی سایت

استفاده کردن از پیشنهادات گوگل

شما می توانید از پیشنهادات گوگل برای منابع مختلف استفاده کنید تنها نیاز است که کلمه اصلی خود را در کادر جستجو نوشته و پیشنهادات را ببینید گوگل همیشه نتایج خوبی که به هدایت صفحه مربوط است را پیشنهاد می دهد و کلماتی که کاربران جستجو می کنند را پیشنهاد خواهد داد. زمانی که یک عبارت به یکی از پیشنهادات گوگل بدل شد قادر هستید ارزش آن را متوجح شویم و می فهمیم که افراد زیادی می خواهند آن را جستجو کنند.البته الگوریتم های گوگل برای دیدن نتایج تنها به یکی دو پارامتر محدود نمی شود و بستگی به عوامل مختلف دارد ولی مهمترین هدف آن ها ارائه کردن دقیق ترین پیشنهاد به شما است.

 

جستجوهای مرتبط

عبارت های پیشنهاد گوگل را می توانید در زمان تایپ کردن یک واژه روی صفحه مشاهده کنید ولی جستجوهای مرتبط پس از اینکه اینتر را زدید در اولین صفحه جستجو و آخر نتایج نشان داده خواهد شد شما در این قسمت قادر هستید به خوبی کلمات کلیدی که با واژه اصلی مربوط هستند را پیدا کنید معمولا گوگل چند عبارت مرتبط با جستجو را در این بخش نمایش می دهد.

استفاده کردن از ابزارهای گوناگون برای پیدا کردن کلمه کلیدی

شما برای تحلیل واژه ها و پیدا کردن پیشنهادات لازم است که از ابزارهای آن استفاده نمایید توصیه ما استفاده کردن چند ابزار گوناگون و مقایسه کردن آنان و پیدا کردن کلمه است چون هر یک از این ابزارها یک قسمتی از آمار را داشته و تحلیل آن ها امکان دارد در مقایسه با جامعه کاربران با محدودیت هایی روبرو شوید به خصوص در تحلیل کردن کاربران ایرانی که با محدودیتی روبرو هستیم.

گوگل کیورد پلنر یک مکان مناسب برای چک کردن محبوبیت واژه های گوناگون در میان کاربران و ترجیح آنان برای جستجو در مقایسه با یک موضوع مشخص می باشد ولی اگر منابع دیگری را می خواهید ما این موارد را هم به شما توصیه خواهیم کرد که مطالعه کردن هر کدام از گزارش ها و جمع آمارهای کسب شده اطلاعات خوبی را به شما می دهد.

ابزار کیورد تولز یکی از ابزارهای رایگان است که به شما برای پیدا کردن واژه های مختلف کمک خواهد کرد از قابلیت های این ابزار پیشنهاد دادن کلمات پر استفاده و جستجوی زیاد در بین واژه های مختلف می باشد کلمات کلیدی طولانی دارای نرخ تبدیل بالایی هستند و رقابت آن ها کم می باشد.

شما می توانید در گوگل ترندز جستجو کنید که مردم چه کلماتی را استفاده می کنند و براساس مناطق جغرافیایی و زبان از آن ها استفاده کنید.

یکی دیگر از روی های پیدا کردن واژه های مرتبط استفاده کردن از نتایج و پیشنهادات در توییتر ، اینستاگرام و یوتیوب می باشد که با توجه به تعداد بالای کاربران معیار خوبی برای تشخیص دادن محبوبیت یک کلمه محسوب می شود.

کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی سایت

استفاده کردن آمارگیر و آنالیزور

داشتن آمارگیر یک روش خوبی برای مشخص کردن استراتژی سئو می باشد دیدن کانال های ورودی ، نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری ، تحلیل کردن رفتار آنان و غیره یک قسمت مهمی از قابلیت های مختلفی است که آمارگیرهایی مثل گوگل آنالیتیکس به شما ارائه خواهند کرد.

البته ابزارهایی که آنلاین هستند همه چیزی را به شما ارائه نکرده یا گزارش های آنان با تاخیر مواجه است ولی شما می توانید یک آمار کلی از واژه هایی که سبب افزایش بازدید شده اند را در پنل کاربری مشاهده کنید شما با پیدا کردن عبارت های اصلی که باعث شده گوگل مخاطبان را به وبسایت شما ارجاع داده به ریشه ارزشمندی دست پیواهید کرددا کنید که مانور دادن روی واژه ها ترافیک زیادی را به طرف شما خواهد کشاند.

ممکن است واژه هایی که پیدا می کنید هدف شما نباشند و به یک صفحه از سایت شما مرتبط نباشند ولی برای شما بازدید خواهد فرستاد و ارزش دارد که از آن ها استفاده کنید.شما می توانید با تولید محتوا کردن و نوشتن مطلب در مورد آن کلمات کلیدی بازدید کنندگان زیادی را به سایت های خود بفرستید.

چک کردن گزارش تبلیغات

اگر شما هم در گوگل ادز تبلیغات کلیکی دارید گزارش های آن از عبارت ها و نرخ کلیک جزو بهترین مرجع برای دیدن وضعیت شما هستند گوگل ادز اطلاعات دقیقی را در مقایسه با گوگل آنالیتیکس در آمارهای دیگر در اختیار شما قرار خواهد داد و به شما می گوید که کاربران به چه عبارت هایی واکنش نشان می دهند و کلمات با ارزش را شناسایی خواهند کرد.

شما از تعداد کلیک های هر یک از مواردی که برای تبلیغات استفاده کرده اید قادر هستید برای انتخاب کردن تیترها و توضیحات مطالب هم استفاده نمایید و سئوی ارگانیک سایت خود را بهبود دهید.

چک کردن سایت های پرسش و پاسخ

استفاده از جمله های سوالی هم یک ایده خوبی برای تیتر یک مطلب یا کلمه کلیدی می باشد سایت های زیادی هستند که مخاطبان در آن ها سوالات مختلفی را می پرسند شامل ask  یاهو اسنر ، لینکدین یا نمونه داخلی که شما قادر هستید با یک جستجوی ساده آن ها را پیدا کنید.

سوال هایی که در این سایت های طرح می کنید عبارت های بلندی را به وجود آورده که می توانید با آن ها رقابت داشته باشید با این کارها احتمال موفقیت شما برای رسیدن به نتایج نخست جستجو افزایش خواهد یافت.نکته ای که اهمیت دارد توجه کردن به بازدید صفحه و میزان نظر و پاسخ به یک پرسش می باشد که یکی از معیارهای همه گیر بودن آن موضوع است.توجه داشته باشید که هر چیزی که در عنوان ها می بینید برای شما مناسب نبوده و برای گوگل با ارزش نیست شما باید همه جواب امر را چک کنید شما قادر هستید مقدار محبوب شدن یک کلمه را به نسبت به سوال های مشابه چک کنید یا با جایگزین کردن واژه های مترادف جستجوهای متداول را پیدا کنید.

بررسی کردن ویکیپدیا

ویکی پدیا یکی از دانش نامه های بزرگ می باشد و یک مرجع خوبی برای مخاطبان اینترنت در کل جهان محسوب می شود نویسندگان این سایت در بررسی کردن مقاله ها سبب شده تا صفحه های ویکیپدیا معمولا جزو بهترین نتایج گوگل باشند شما با توجه کردن به تیتر ، توضیحات و تگ های عنوانی که در مقالات استفاده شده است قادر هستید عبارات و کلمات صحیح تری را پیدا کنید و ایده مناسبی را برای نوشتن داشته باشید.

بررسی کردن رقیبان

برای اینکه بتوانید کلمات خوبی را پیدا کنید رقیبان خودتان را رصد کرده و نتایج جستجوی واژه هایی که با کار شما مرتبط است را چک نمایید برای آغاز کار سعی کنید واژه ای را با طول کم انتخاب کنید و نتایج اول گوگل را تجزیه و تحلیل نمایید.اگر شما در زمینه یخچال کار می کنید با جستجوی یک عبارت کلی در مورد خرید یخچال نتایج جستجو را ببینید و از آن ها برای بهبود خودتان استفاده کنید.

 

هر مفهوم کلیدی را برای یک صفحه و ساخت آن استفاده نمایید به این معنی که هر صفحه تنها برای استفاده از یک مفهوم کلیدی مشخص باشد این کار سبب افزایش کیفیت سئو داخلی و صفحه های سایت می شود.

 

اگر در زمینه ای که فعالیت می کنید کلمات مشابه زیادی قرار داشت و محتوای زیادی برای آن ها بود می توانید از واژه های مشابه مفهوم کلیدی در ساختن بقیه صفحات و صفحات دیگر فرود استفاده کنید.

 

از مشتریان خود بخواهید یک لیستی به شما بدهد که تصور می کند در زمینه فعالیت خودش برای مشتریان اهمیت دارد برای این منظور می توانید یک جلسه گروهی با تیمتان رو اعضای تیم مشتری هم داشته باشید.

 

در زمینه تحقیق برای کلمات کلیدی بهتر است که از کلمات طولانی استفاده کنید این کلمات ارزش بیشتری دارد و مشتریان بهترین را برای شما فراهم خواهند کرد و کار سئو هم روی آن ها به آسانی انجام خواهد شد.یک نکته مهم در مورد کلمات کلیدی طولانی این است که نرخ تبدیل آن ها بالا است شما باید بیشتر تمرکز خود را روی بدنه و دم کلمات کلیدی انجام دهید.

 

توجه کنید که کلمات کلیدی که طولانی هستند دارای پتانسیل بیشتری برای گرفتن رتبه در گوگل هستند و بهتر است که برای رتبه گرفتن در گوگل در روی کلمات کلیدی طولانی و تخصصی کار انجام بدهید.

 

در خیلی از اوقات حدس زدن شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی کافی نمی باشد و امکان دارد خیلی هم اشتباه به نظر برسد برای استخراج کردن کلمات کلیدی یک سایت و لیست کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما مناسب است باید از روش های دیگری هم استفاده نمایید.شما برای شروع کار می توانید در بازار تحقیق داشته باشید و از افرادی که در تحقیق بازار تخصص دارند کمک بگیرید تا کلمات پیشنهادی را برای آغاز سئو به شما پیشنهاد بدهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۹ ، ۰۵:۴۷
مهدی سراوانی

چند نکته در مورد ساختن لندینگ پیج

چند نکته در مورد ساختن لندینگ پیج

یکی از ابزارهایی که کاربرد بسیاری در بازاریابی اینترنتی و سئو دارد صفحه فرود یا لندینگ پیج می باشد.شما این ابزار را در وبسایت های زیادی مثل سئورز ، بامیلو ، دیجی کالا و غیره مشاهده خواهید کرد این صفحه ها به اندازه ای اهمیت داشته که به آن صفحه هدف هم گفته می شود.

 

صفحه لندینگ پیج یا فرود

صفحه لندینگ پیج یا فرود به صفحه ای از سایت می گویند که نقطه فرود یک بازدید کننده می باشد و صفحاتی هستند که دروازه ورود بازدید کننده هستند  یکی از روش هایی که شما می توانید صفحه ها فرود را ببینید استفاده کردن از بنر تبلیغاتی می باشد سایت ها معمولا بنرهای تبلیغاتی را در سایت هایشان پخش کرده تا قادر به ساختن نقطه فرود باشند.یک روش دیگر در میان وبسایت های ایرانی برای بالا بردن بازدید استفاده از تلگرام است که توسط کانال های تلگرام به صفحه های طراحی شده خواهند رفت.

 

اهداف صفحه فرود یا لندینگ

فرود آوردن کاربر اهداف مختلفی را دنبال کرده برای مثال کسب اطلاعات از کاربران که توسط آن قادر به ارتباط برقرار کردن با آن ها باشید یا قادر هستید هدف از فروش یک محصول را در نظر گرفته و یا کلیک کردن در روی یک لینک یک صفحه فرود باشد.

به این صفحه ها صفحه های هدف هم گفته می شود که سبب افزایش فروش و بازدید خواهد شد اما این نکته به روش طراحی یک صفحه فرود هم بستگی دارد هر مقداری که طراحی کردن صفحه فرود کاربر پسنده بوده سبب افزایش فروش و بازدید خواهد شد.

 

تفاوت طراحی لندینگ پیج با طراحی سایت

در کل طراحی کردن سایت و ظاهر آن با صفحه های لندینگ پیج فرق می کند این صفحات به صورت جدایی طراحی شده و خارج از چارچوب کلی سایت می باشد.

به همین خاطر طرح کلی سایت در آن ها لحاظ نخواهد شد برای ساخت و طراحی سایت به این نکته توجه کنید که مخاطب شما را دنبال نکرده بلکه پیام های ما جذاب شدن صفحه فرود و نیازهای خود را حس خواهد کرد و بعد از آن ما را دنبال می کند.

زمانی که بنر تبلیغات شما در سایت قرار گیرد و بازدید کننده روی آن کلیک کند آن بازدید کننده بدون جستجو در گوگل به صفحه مورد نظرتان وارد خواهد شد به همین خاطر به این صفحات صفحه های هدف هم گفته می شود.

بازدید کننده در زمانی که برای نخستین بار به وسیله بنر به سایت وارد شده دید زیادی به صفحه و سایتتان ندارد و امکان دارد یک نکته ضعفی این صفحات به شمار برود بنابراین شما باید برای ساختن صفحه فرود دقت داشته باشید تا طراحی آن به خوبی انجام شود و توسط جلوه دادن مناسب به اهداف خودتان برسید.

 

به طور کلی اگر بازدیدکننده از طراحی و ساخت صفحه لندینگ خوشش بیاید بیشتر می خواهد تا اطلاعات آن صفحه را بخواند و جاهای مختلف سایت را مشاهده کند شما می توانید صفحه لندینگ را در هرجایی از سایت خود قرار دهید عده ای صفحه اصلی را به عنوان لندینگ قرار می دهند و عده ای دیگر یک صفحه خاصی را مورد توجه قرار خواهند داد.

 

لندینگ پیج های متداول

لندینگ پیج های متداول به صفحاتی گفته می شود که در تبلیغ های گوگل ادوردز و کمپین های تبلیغاتی هستند شما هر مطلب یا پستی را که در روی سایت خود قرار می دهید لندینگ پیج محسوب نمی شود چون امکان دارد چند هدف را آن صفحه ها دنبال نمایند.یکی از مزایای طراحی کردن این صفحه در مقایسه با طراحی سایت هزینه های پایین آن می باشد.

لندینگ پیج در گوگل آنالیتیکس تعاریف دیگری داشته و هر صفحه ای از سایت می گویند که کاربر از آن به سایت ما وارد خواهد شد حالا امکان دارد که آن صفحه اهمیت کمی برایمان داشته باشد.

 

دکمه فراخوان در طراحی کردن صفحات فرود

دکمه فراخوان در طراحی کردن صفحات فرود دارای اهمیت بالایی می باشد و یکی از اهداف صفحه های فرود کلیک خوردن این دکمه می باشد بنابراین باید در روش چیدن و طراحی آن دقت لازم را انجام دهید شما در درجه اول باید کلیک خوردن دکمه CTA  را باید مورد توجه قرار بدهید یعنی بالا بودن کیفیت محتوا ، روش چیدن المان ها و ظاهر صفحه در صفحات فرود سبب بالا بردن کلیک CTA  خواهد شد.

در طراحی کردن صفحه فرو سعی کنید که لینک خارجی را درون آن قرار ندهید چون امکان دارد بازدید کننده از صفحه اصلی دور شود و به سایتی که لینک قرار داشته برود.

صفحه فروید تنها برای دریافت کردن اطلاعات یک طرفه از کاربران نبود و یک نوع تبادل اطلاعات به شمار می رود و اگر شما تنها قصد داشته باشید که تنها اطلاعات را دریافت نمایید و چیز باارزشی را برای کاربر فراهم نکنید آن ها هم در مورد شما همین نظر را خواهند داشت.

برای تشویق کردن بازدید کننده روش های مختلفی وجود داشته مثل دادن کد تخفیف به کاربر و امتیاز با ارزش به آن ها که تنها مخصوص خودشان می باشد.علاوه بر این در زمان ساختن لندینگ پیچ امکانی فراهم سازید تا بازدید کننده ترسی از درج کردن اطلاعات نداشته باشد و امنیت کاربر افزایش یابد تا برای اطلاعات دادن بیشتر ترغیب شود.

در لندینگ پیج می توانید اهداف مختلفی را دنبال کنید مثل ثبت نام کردن در وبینار ، استفاده و خرید یک کالا ، دانلود کردن کتاب و غیره و براساس این اهداف باید لندینگ پیج را طراحی کنید.

یکی روش هایی که می توانید نرخ تبدیل را صفحه های فرود افزایش بدهید کاهش دادن مراحل ثبت نام در صفحه ها است چون هر مقداری که مرحله های ثبت نام زیاد شوند کاربر میل کمتری برای پر کردن اطلاعات دارد بنابراین برای طراحی کردن صفحه فرود روشی را فراهم کنید تا کاربر با کلیک قادر باشد در آن ثبت نام کرده و تجربه کاربر را بهبود بدهد

.

سعی کنید از محتوای کپی شده از سایت های دیگر برای لندینگ استفاده نکنید یکی از روش های استفاده از متن های کپی استفاده کردن از آن ها در فیلم و عکس ها می باشد.

سعی کنید در این صفحاتت اطلاعاتی را به صورت مجانی در اختیار بازدید کنننده قرار دهید ارائه کردن یک چیز با اهمیت به صورت مجانی برای کاربر خوشایند است انجام دادن این کار مخصوصا در یک صفحه فرود انگیز کاربر را افزایش خواهد داد.

سعی کنید از رقم اعداد استفاده نمایید ارائه کردن عدد و رفم یک روش عالی برای جلب توجه کاربر است پس افزودن یک آماز جالب در صفحه هدف برای تجارت شما اهمیت زیادی دارد.

سعی کنید که از فیلم استفاده کنید استفاده کردن از فیلم یک ابزار خوبی برای جذب بازدید کننده و ترغیب به کلیک در روی محتوا به شمار می رود زمان این فیلم یک عامل تعیین کننده به شمار می رود استفاده از فیلم در لندینگ پیج یک دید خوبی و کلی به کاربر خواهد داد این روش در روی نرخ تبدیل کردن کاربر به مشتری تاثیر زیادی دارد و از سوی دیگر توسط این فیلم انتقال دادن داده به آسانی صورت خواهد گرفت.

یک روش موثر دیگر استفاده از پرسش و پاسخ می باشد تشخیص دادن نیت کاربر برای وارد شدن به صفحه های فرود عامل اساسی می باشد شما وقتی که متوجه می شوید چه چیزی کاربر را به طرف صفحه هدف برده قادر هستید سوالات کاربر را جواب بدهید.

در صفحات فرود به رنگ ها توجه داشته باشید رنگ ها یک معیار اصلی برای منتقل کردن پیام می باشد و تاثیر زیادی در موفقیت آن صفحه خواهد داشت.

احساسات مشتری را تحریک نمایید تحریک کردن احساسات مشتری یکی از ابزارهای پرقدرتی بوده که قادر هستید توسط آن تاثیر برند خود را افزایش بدهید.

اضافه کردن لوگو و نشان همکاری در صفحه های فرود یک روش فوق العاده برای نشان دادن متقاضیان کسب و کار می باشد خیلی از سایت های از این روش برای پوشش های خبری برند استفاده می نمایند.

نظر کاربر و توصیه ها مورد توجه کاربر قرار خواهد گرفت و بازاریابی دهان به دهان از تاثیر بالایی برخوردار است مخصوصا اگر خیلی از کاربران تجربه خرید اینترنتی را در سایت بازگو نمایند پس اگر این امتیاز را دارید از آن در صفحه هدف استفاده کنید.

شما در سایت های وردپرسی هم قادر هستید به آسانی لندینگ پیج را طراحی کنید در این سیستم تعداد زیادی از پلاگین ها هستند که نیازهای شما را رفع خواهند کرد.

یگی از افزونه های عالی MY MAIL  می باشد این افزونه جزو پرطرفدارترین افزونه های بازاریابی ایمیلی می باشد که قابلیت ساختن لندینگ پیج را برای کاربر فراهم خواهد کرد علاوه بر این شرایطی را فراهم کرده تا مدیر بتواند ایمیل های ارسالی را به صورت مستقیم و بدون اسپم برای کاربر ارسال نماید علاوه بر این شما می توانید لندینگ پیج ها را هم با افزونه های مجانی انجام بدهید ئ خیلی از قالب ها خودشان یک صفحه فرود به شمار می روند و می توانید آن ها را ارزیابی نمایید.

بعضی از لندینگ پیج ها به گونه ای قادر به طراحی است که سبب افزایش سئو سایت شما خواهد شد توجه کنید که تجربه کاربر قادر است یک تاثیر خوبی در سئوی سایت شما داشته باشداگر صفحه ای که شما طراحی می کنید تاثیر بالایی داشته باشد سبب افزایش نرخ درگیری کاربران خواهد شد و سبب شده زمان بیشتری در سایت شما وقت بگذرانند و اگر به سایت شما لینک بدهند این کار سبب لینک سازی طبیعی برای سایت شما خواهد شد.

برای پیج های اینستاگرام و سئوی اینستاگرام نیز میتوان از صفحات لندینگ استفاده کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۹ ، ۰۵:۴۲
مهدی سراوانی

افزونه های رایگان افزایش سرعت وردپرس

افزونه های رایگان افزایش سرعت وردپرس ؛ در این مطلب قصد داریم چند افزونه برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس و سئوی سایت را به شما معرفی کنیم این پلاگین ها مجانی هستند اگر برای نخستین بار است که می خواهید از آن ها استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از نسخه پولی آن ها می باشد. برای سئو و بهینه سازی وب سایت ، می توانید از این افزونه های رایگان استفاده کنید و رتبه سایت تان را در گوگل افزایش دهید.

سئو رز با آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت های وردپرسی مطلب زیر را منتشر کرد.

قبل از استفاده از این افزونه بهتر است که سرعت سایت تان را اندازه گیری کنید و برای این کار سایت های مختلفی مانند جی تی متریکس هستند که جزو بهترین سایت های اندازه گیری سرعت لود سایت می باشد.

 

افزونه های سئو وردپرس
افزونه های رایگان افزایش سرعت وردپرس

شما میتوانید مطلب دیگری درباره روش های سئو در اینستاگرام را مطالعه کنید.

افزونه w3 total cache

افزونه w3 total cache ؛ این افزونه بیشتر از چند میلیون نصب فعال را داشته و یکی از بهترین ابزارهای بهینه کردن کارکرد سایت وردپرسی می باشد با این افزونه کارایی سایت شما افزایش یافته و زمان لود شدن سایت شما به میزان زیادی کاهش خواهد یافت و بازدید کننده با سرعت بیشتری محتوای وبسایت شما را مشاهده خواهد کرد.

یکی از کارهایی که سبب افزایش سرعت سایت شما خواهد شد استفاده کردن از سرویس CDN می باشد که انشاالله در آینده مقاله ای در این مورد در سایت قرار خواهیم داد.

قابلیت های افزونه افزونه w3 total cache :

امکان کش کردن همه جانبه

پشتیبانی کردن از نسخه گوشی

دارای تنظیمات پیشرفته برای مشخص کردن متدهای کش

داشتن قابلیت های امنیتی برای بالا بردن امنیت وب سایت

افزونه WP Fastest Cache

افزونه WP Fastest Cache ؛ این افزونه یکی از پلاگین های مناسبی برای بالا بردن سرعت سایت می باشد که تا الان بیشتر از چند میلیون دانلود را داشته است.این افزونه دارای دو نسخه مجانی و پریمیوم است که با داشتن نسخه پریمیوم قادر هستید از امکانات ویجت ، کش موبایل ، بهینه کردن تصویر ، بهینه کردن کد js  و غیره استفاده نمایید اما در نسخه مجانی آن امکان کش کردن دسکتاپ ، گزینه های جاوا اسکریپت ترکیبی و سی اس اس  وجود دارد.

از مزیت های این افزونه نصب راحت آن می باشد و نیازی به ایجاد تغییر در فایل htaacces  نمی باشد چون به صورت خودکار انجام خواهد شد.

افزونه های رایگان افزایش سرعت سایت
افزونه وردپرس

قابلیت های نسخه مجانی افزونه WP Fastest Cache :

کش کردن خودکار تمام سایت

پاک کردن هوشمند کش پس از منتشر کردن پست

دادن اختیار به ادمین برای مدیریت کردن کش

دارای گزینه انتخاب کش در گوشی و کاربران لوگین شده

امکان مشخص کردن وقت برای پاک کردن خودکار کش

دارای تنظیمات راحت و چک لیست

افزونه Litespeed cache for wordpress

افزونه Litespeed cache for wordpress ؛ این افزونه جزو بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت می باشد و با بیشتر از 500 هزار نصب سازگاری با افزونه های مشخوری مانند ووکامرس ، یواست سئو ،bbpress  دارد و از وردپرس های چند سایته به خوبی پشتیبانی خواهد کرد.

این پلاگین از قابلیت بهینه کردن و کش در سطح سرور استفاده خواهد کرد دلیل تاثیر بالای این افزونه برای افزایش سرعت سایت مکانیزم کش کردن در خود وب سرور می باشد که سبب شده احتیاجی به پراکسی معکوس نداشته باشید.

قابلیت های نسخه مجانی افزونه Litespeed cache for wordpress :

کم کردن کدهای جاوا اسکریپت و سی اس اس و اچ تی ام ال

کم کردن کدهای جی اس و سی اس اس

پشتیبانی کردن از CDN  چند گانه

داشتن رابط کاربری ساده و جذاب

قابلیت بهینه کردن امتیاز سرعت وب سایت

دارای یک کتابخانه برای بالا بردن سرعت پردازش کدهای پی اچ پی

داشتن تنظیمات پیشرفته و ساده

امکان ایمپورت و اکسپورت کردن تنظیمات

افزونه pagespeed ninja

افزونه pagespeed ninja ؛ این افزونه هم یکی دیگر از پلاگین ها برای افزایش دادن سرعت سایت وردپرسی می باشد این افزونه بیشتر از سی هزار نصب فعال داشته و چندین سال در روی بهینه کردن سرعت سایت ها روی گوشی کار کرده است و دارای تیم فوق العاده ای در این زمینه می باشد.با این افزونه به آسانی می توانید سرعت لود سایت خود را در گوشی و کامپیوتر افزایش بدهید.مطابق آمار ارائه شده این افزونه بیشتر از نود درصد سایت ها را بهبود می بخشد اما بعضی وقت ها ناسازگار بودن قالب بعضی سایت ها با پلاگین سبب شده که اختلالاتی رخ بدهد.

درباره ناسازگار بودن این افزونه احتمالش خیلی پایین است اما اگر اختلالی را هم مشاهده کردید امکان دارد به دلیل فعال شدن gzip  در وبسایت شما باشد این گزینه در تنظیمات بعضی افزونه ها بهینه سازی در دسترس شما می باشد و قادر به فعال و غیر فعال کردن آن خواهید بود.

قابلیت های افزونه افزونه pagespeed ninja  :

داشتن قابلیت lazy loading

امکان کش کردن مرورگر و سرور

امکان کوچک کردن کد ، بهینه کردن و ترکیب کردن کدها برای بالا بردن سرعت سایت

امکان بهینه و فشرده کردن عکس ها

فعال کردن روش gzip  برای فشرده کردن فایل

افزونه speed booster pack

افزونه speed booster pack ؛ کمپانی optimocha  به روش تخصصی در روی قابلیت های افزایش سرعت سایت کار می کند و سرویس های مجانی و پولی زیادی را عرضه کرده است که این پلاگین یکی از آن ها می باشد در نسخه مجانی این افزونه نیازهای اساسی سایت شما رفع خواهد شد اما اگر تنظیمات سایت دلیل کند شدن سایت شما بود در نسخه پولی و تخصصی می توانید آن ها را بررسی کنید.از مزایایی این افزونه دارای تنظیمات ساده و بهینه کردن ووکامرس می باشد.

قابلیت های افزونه speed booster pack :

پشتیبانی کردن از ویژگی CDN

افزودن امکان بارگذاری کردن گوگل آنالیتیکس

امکان غیر فعال کردن موارد غیر ضروری در وردپرس

بهینه سازی کردن ووکامرس برای برطرف کردن مشکلات سرعت سایت

افزونه Autoptimize

افزونه Autoptimize ، این افزونه به اندازه افزونه هایی که معرفی شد کامل نمی باشد اما با استقبال زیاد کاربران روبرو شده است این افزونه دارای تنظیمات ساده ای بوده و پس از فعال کردن آن می توانید با چند تب ساده کد های جی اس ، سی اس اس و اچ تی ام ال را بهینه کنید.در بین سایت های ایرانی این افزونه با استقبال خوبی روبرو شده است.

 

قابلیت های افزونه Autoptimize :

منتقل کردن استایل پیج به سربرگ

امکان کوچک کردن کدهای اچ تی ام ال

امکان فشرده و الحاق کردن استایل و اسکریپت

امکان افزودن اکسپایر هدر و کس کردن آنان

افزونه WP Super cache

افزونه WP Super cache ؛ این افزونه به صورت مجانی در دسترس شما است و با داشتن سرویس کچ عالی سبب افزایش سرعت لود سایت شما خواهد شد این افزونه مانند سایر افزونه های ذکر شده کامل نبوده ولی به صورت تخصصی در روی کش کردن سایت شما کار خواهد کرد.استفاده کردن از فشرده سازی در روی سرعت سایت شما تاثیر زیادی داشته است و این افزونه از این قابلیت برخوردار بوده اما در حالت عادی نمی توانید آن را فعال کنید و پس از نصب آن می توانید گزینه کمپرس را فعال نمایید.این افزونه را کمپانی اتوماتیک و خود وردپرس ساخته است.

افزونه BJ Lazy Load

افزونه BJ Lazy Load ؛ این افزونه برای سایت هایی که ترافیک بالایی دارند تاثیر زیادی دارد و دارای بیشتر از چندین هزار نصب فعال است.این افزونه با افزایش دادن سرعت لود سایت وردپرس همه عکس ها و محتوای صفحه ها را با placeholder جایگزین خواهد کرد و در زمان نزدیک شدن کاربر به بخشی از صفحه که اف اسکرین است محتوا بارگذاری شده و پهنای باند سایت تا میزان زیادی آزاد خواهد شد.

مزایای افزونه BJ Lazy Load :

اگر می خواهید از یکسری عکس های خاص استفاده نکنید می توانید با اختصاص دادن کلاس به عکس ها و وارد کردن آن کلاس ها در تنظیمات آن ها را معاف کنید.

این افزونه در روی ای فریم هم لود تنبل را اعمال خواهد کرد به همین خاطر اگر فیلمی از سایت ویمئو ، آپارات ، یوتیوب و غیره در صفحه قرار دادید خیالتان راحت باشد که این افزونه شامل این ویدیوها نیست.

افزونه WP SMUSH IT

افزونه WP SMUSH IT ؛ استفاده کردن از عکس در مطالب به چشم کاربر آمده و برای او جذاب می باشد ولی اگر سرعت تصاویر کم باشد برای کاربر راضی کننده نخواهد بود و برای موتور جستجو هم مناسب نیست بهینه سازی کردن عکس ها یکی از فاکتورهای اصلی برای بالا بردن سرعت سایت می باشد و برخی از افزونه ها و برنامه ها این کار را به خوبی انجام خواهند داد منظور ما از بهینه کردن عکس ها افت کیفیت آن ها نمی باشد منظور ما کم کردن حجم تصویر بدون پایین آمدن کیفیت بصری آن ها است.این افزونه با چند میلیون نصب فعال یکی از بهترین ابزارها برای فشرده و بهینه کردن تصویر سایت به شمار می رود و تفاوتی ندارد که از چه صفحه ساز و تم برای مدیریت کردن کتابخانه وردپرس استفاده می نمایید چون این افزونه با تمام آن ها سازگار می باشد این سرویس از طرف یاهو ارائه می شود و به صورت هوشمند پس از آپلود کردن هر عکس بهینه سازی را انجام خواهد داد.

مزایای افزونه WP SMUSH IT :

امکان بهینه کردن گروهی عکس

امکان تنظیم کردن عرض و ارتفاع عکس

امکان فشرده کردن عکس بدون افت کیفیت و به صورت هوشمند

امکان فشرده کردن دایرکتوری

امکان سازگاری با وردپرس های چند سایته

داشتن امکان LAZY LOAD

در کل این را بدانید که افزایش دادن سرعت سایت وردپرسی تنها در نصب پلاگین نیست بهتر است که به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

  1. پلاگین هایی که ضروری نیستند را نصب نکنید
  2. دسته بندی ها در سایت شما باید مرتب باشند
  3. سعی کنید که از ویجت های گرافیکی و سنگین در همه صفحه ها استفاده نکنید
  4. سعی کنید که از تصاویر بهینه شده استفاده کنید
  5. هدف ما از این مطلب معرفی افزونه هایی بود که هم رایگان باشند و هم در روی سرعت سایت شما تاثیر زیادی داشته باشند و سعی کنید که از موارد اولی بیشتر استفاده کنید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۹ ، ۰۵:۴۰
مهدی سراوانی

وعده سئوی تضمینی و صفحه اول گوگل

این روزها واژه سئوی تضمینی یا ضمانت برای رتبه اول گوگل را زیاد می شنویم این عبارت ها ممکن است شما را وسوسه کند ولی باید به آن ها شک کنید و مشابه تبلیغات پولدار شدن در یک شب یا لاغری در یک هفته می باشد که اعتباری ندارند.

مهدی سراوانی

سئوی تضمینی

سئو تضمینی یک دروغی است که ما می خواهیم آن را باور کنیم ولی باور کردن آن ضررهای سنگینی برای سایتمان دارد تضمین یک شعار است برای مثال در یک مسابقه اسب سواری نمی توانید تضمین کنید اسب شما حتما مسابقه را برنده شود در صورتی که هیچ خط پایانی برای این بازی نیست و شما تنها امید دارید که اسب شما سریعتر بدود و جلوتر از بقیه اسب ها قرار گیرد.

اگر سئو تنها ساختن بک لینک های زیاد یا ردیف کردن کلمات کلیدی در یک متن باشد بله سئوی تضمینی حقیقت دارد ولی مشکل اینجاست که الگوریتم های پویا و زنده در گوگل همواره تغییر می کنند و هی فردی قادر به تشخیص الگوریتم بعدی نیست از سویی خیلی از مشتریان می خواهند برای پولی که می پردازند یک تضمین محکمی را دریافت نمایند سئو مانند خرید یخچال یا هر وسیله دیگری نمی باشد که ضمانت چند ساله به شما بدهند چون الگوریتم های همواره تغییر می کنند و اصول سئو هم با آن ها رشد خواهند کرد پس کمپانی های سئو تنها درباره کیفیت و سلامت برنامه هایی که روی سایت اجرا شده است به شما اطمینان خواهند داد.

 

هشدار گوگل:اعتماد به سئوی تضمینی نکنید

گوگل با هیچ کمپانی شرکت های بهینه سازی ارتباط ندارد از سویی دیگر گوگل اعلام کرده که هیچ سایتی قادر به قرار گرفتن در رتبه اول به صورت تضمینی نیست پس هر جا کلمه سئوی تضمینی را دیده اید قادر هستید به آسانی آن کمپانی را از لیست گزینه های خود پاک کنید و شرکتی دیگر را برای خدمات سئو انتخاب کنید.

اگر چه کلمه سئوی تضمینی وسوسه انگیز می باشد و باعث جلب مشتری خواهد شد ولی در آخر کاری که مشتری از شما تحویل بگیرد با چیزی که انتظار دارید متفاوت می باشد کمپانی هایی که وعده سئوی تضمینی را بدهند سایت شما را توسط کلمات کلیدی خاصی در رتبه اول قرار خواهند داد و ورودی گوگل و رقابت را در نظر نخواهند گرفت.

 

رتبه اول در گوگل وسیله است هدف نیست

اگر شما در روی یک سری کلمات کلیدی هم در رتبه اول قرار داشته باشید کافی نیست و احتیاج به دقت بیشتری روی همه کلمات کلیدی خواهید داشت از سویی امکان دارد افراد بیشتری به سایت شما وارد شوند ولی با کیفیت خوبی در محتوا یا محیط سایت روبرو نشوند و خیلی سریع بدون سر زدن به صفحات دیگر سایت شما را ترک نمایند در این صورت با بالا رفتن نرخ خروج کم کم گوگل متوجه خواهد شد که وب سایت شما از لحاظ کاربرها مورد قبول نمی باشد و رتبه سایت شما کم خواهد شد.

الگوریتم کبوتر بر خلاف سئوی تضمینی است

اگر شما هم با الگوریتم گوگل آشنایی دارید مطلع هستید که نتایج جستجوی یک فرد در تهران با کسانی که در اصفهان است متفاوت می باشد به دلیل وابسته شدن جستجوی گوگل به مکان کلمه سئو تضمینی معنی ندارد گوگل این روزها می خواهد نتایج جستجوی منحصر به فردی را برای هر کاربر می خواهد و توسط اطلاعاتی که گوگل از حساب شما بدست آورد سایت هایی که مناسب شما هستند در اولویت بالاتری نشان داده خواهد شد.

راهنمای انتخاب کردن یک کمپانی معتبر

اگر شما هم یک وبسایت دارید ولی در سئو مهارت ندارید می توانید از یک آژانس سئو یعنی کمپانی که خدمات سئو ارائه می دهد مشاوره بگیرید و یا سایت خود را به متخصصان سئو بدهید استفاده کردن از شرکت هایی که خدمات سئو را ارائه می دهند مفید است و رتبه سایت شما را افزایش خواهد داد ولی سپردن سایت شما به بعضی از کمپانی های غیر معتبر سبب هدر رفتن انرژی ، زمان و هزینه شما خواهد شد پس سعی کنید که ویژگی های یک بهینه سازی مناسبی را بشناسید.

خدمات ارائه دهنده شرکت های سئو

کمپانی های سئو ساختار و محتوای سایت شما را چک خواهند کرد و درباره توسعه سایت و محتوا به شما مشاوره خواهند داد آنان در مورد کلمات کلیدی تحقیق کرده کمپین کسب و کار آنلاین را مدیریت خواهند کرد و در آموزش سئو به شما کمک خواهند کرد.

برای استخدام یک کمپانی سئو بهترین زمان این است که می خواهید برای سایت جدید برنامه ریزی کنید یا سایت قدیمی خود را دوباره طراحی کنید کمپانی که شما استخدام می کنید باید در وهله اول نمونه کارهای قبلی را به شما نشان خواهد داد و سابقه فعالیتش را به شما خواهد گفت علاوه بر این باید در اصول گوگل وبمستر تسلط داشته باشد و کسب و کار شما را بشناسد و با در نظر گرفتن شرایط خاص کسب و کار شما شرایط سایت شما را تجزیه تحلیل کند و شرایط آن را به طرف مطلوب هدایت نمایید سعی کنید از شرکتی استفاده کنید که راه ارتباطی برای شما باز باشد تا مراحل کار را متوجه شوید و پیشنهادهای خود را به صورت واضح برای شما تشریح نمایند. فراسئو رسانه آموزشی آنلاین ، به دنبال تحول در زمینه آموزش سئو است. چگونه متخصص سئو شویم؟

توجه به شعار شرکت ها

شعارهای شرکت هایی که معتبر نیستند مثل شعارهای یک شبه پولدار شدن وسوسه انگیز است و هیچ پشتوانه علمی ندارد گوگل اعلام کرده که هیچ تضمینی برای رتبه اول گوگل نیست و هیچ کمپانی نمی تواند ادعای ارتباط با گوگل را داشته باشد پس کمپانی هایی که ادعا می کنند در زمان کمی می توانید به رتبه اول برسید باید از لیست گزینه های شما پاک شوند.

تمام کارهایی که شرکت های سئو برایتان انجام می دهند بر عهده شما می باشد پس هر مقداری که دسترسی های بیشتر به شرکت سئو دادید قادر هستید توضیحات روشنی را از آن ها داشته باشید تا اگر می خواهند با روش های اشتباهی به ارتقای سایت شما بپردازند از این کار جلوگیری نمایید چون عواقب این کار برعهده شماست و رتبه سایت شما را کاهش خواهد داد.بعضی از شرکت های توسط تبلیغات کلیکی وعده بالا رفتن رتبه در نتایج جستجو را خواهند داد ولی در اصل رتبه شما را فقط در قسمت تبلیغات بالا خواهند برد از جایی که گوگل سرچ های تبلیغاتی را توسط برچسب تبلیغات از سرچ های طبیعی جدا خواهد کرد این روش نتیجه بخش نیست پس سعی کنید متوجه شوید که رتبه سایت شما به صورت طبیعی افزایش یافته است.

آموزش سئو

اگر شما هم در دانش سئو تسلط دارید و با الگوریتم های گوگل آشنا هستید همچنین ساختار و اصول اجرا شدن در سایت خود را بدانید و می خواهید که مخاطبان بیشتری به سایت شما بروند و زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند می توانید امیدوار باشید که الگوریتم های گوگل شما را به جایگاه واقعی خودتان در نتایج جستجو خواهند رساند.

http://seo24.blog.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۷:۱۵
مهدی سراوانی

تاثیر تصاویر در سئوی سایت

زمانی که برای نخستین باز محتوایی را در اینترنت می بینید صفحه را تا آخر اسکرول می کنید و عنوان ها و تصاویر را می بینید و اگر توجه شما را جلب کردند به اول صفحه می روید و محتوای متن را با دقت بیشتری مطالعه خواهید کرد عکس ها مهمترین و نخستین ابزار شما برای نگه داشتن کاربردر صفحه می باشند و استفاده درست از عکس برای افزایش رضایت کاربر ضروری است البته تصاویر به تنهایی ارزش ندارند و همانگونه که باعث رضایت کاربران می شوند در پایین آوردن آن ها هم تاثیر زیادی دارند.

مهمترین فاکتور ما برای انتخاب یک عکس انتقال پیام است

اگر عکس های شما نتوانند با مخاطبان و انتقال پیام ارتباط برقرار کنند برای بهبود تجربه کاربری شما تاثیر زیادی نخواهد داشت.برای چک کردن کیفیت عکس ها و تاثیر داشتن آنان در تجربه کاربری می توانید این کار را انجام دهید تمام المان های محتوایی مانند لیست ، لینک ، متن و غیره را از صفحه پاک کنید و تنها عکس ها را حفظ کنید حالا این صفحه را در کنار یک فردی بگذارید و از او بخواهید مفهوم شخصی خودش را از مقاله بگوید اگر موضوع مقاله با مفهومی که درک کرده است یکسان بوده به این معنی است که در انتخاب کردن عکس موفق بوده اید.استفاده کردن از کپشن روی عکس به شما کمک کرده تا یک عکسی که نا مرتبط است را در مقاله استفاده کنید و کاربران به آن توجه داشته باشند.

درک محتوا باعث انتخاب راحت تصویر می شود

خیلی از کسانی که تولید محتوا انجام می دهند به ماهیت محتوا توجهی نمی کنند و یک فرمول تکراری را برای تمام سایت ها می خواهند برای مثال برای 400 کلمه یک عکس را انتخاب می کنند یا در هر مقاله 5 عکس قرار می دهند در صورتی که موضوع مقاله برای تعیین کردن تعداد عکس مهم است.برای مثال مقاله جامع آموزشی ، تجربه و نظر در مورد یک محصول ، نقد و بررسی محصول ، اخبار سیاسی یا ورزشی و ....... اگر مقاله شما در هر یک از این دسته ها قرار داشته باشد تعداد تصاویر آن فرق خواهد کرد مثلا برای آموزش گام به گام اطلاعاتی که عکس منتقل می کند از متن آن بیشتر است در این نوع مقاله ها هر تعداد که عکس بیشتری داشته باشید کیفیت آن محتوا بیشتر خواهد شد.

برای اخبار هم فرق می کند برای مثال درج یک عکس از فرد مصاحبه شونده یا محل مصاحبه برای بعضی اخبار کافی است ولی برای یک تصادف منتشر کردن یک عکس از محل حادثه عمق فاجعه را نشان خواهد داد.

 

تاثیر سئو روی تصاویر

ربات های گوگل پس از وارد شدن به یک صفحه در تلاش هستند که موضوع آن را درک کنند و براساس کیفیت آن محتوا جایگاهش را در گوگل مشخص نمایند همانگونه که گفتیم عکس ها قسمت مهمی از محتوای شما را تشکیل خواهند داد ممکن است فکر کنید که داشتن تصویر در صفحه کفایت می کند و گوگل برای درک کردن مفهوم به محتوای متن بسنده خواهد کرد ولی این اشتباه است گوگل محتوای تصاویر را درک می کند و با متن ارتباط آن را مشخص می کند.علاوه بر این گوگل یک برنامه ای به اسم لنز برای اندروید قرار داده که قادر است توسط دوربین گوشی در اینترنت جستجو کند و با ترجمه متن نتایج مرتبط را نشان بدهد با این کار درک عکس و محتوای آنان فقط به فیلم های علمی و تخیلی محدود نخواهد شد.

 

ارتباط بین عکس و متن با متن جایگزین است

ابزارها فقط مفهوم کلی عکس را درک خواهد کرد اما در خیلی از اوقات نمی توانند ارتباط آن را با محتوای صفحه تشخیص بدهند برای ارتباط ایجاد کردن ابزار مهم ما متن جایگزین عکس می باشد در متن جایگزین ما به گوگل می گوییم که کسانی که در این اتاق هستند چه کاری را انجام می دهند و چرا این عکس در یک مقاله با موضوع سئو منتشر شده است.

 

کپشن یا توضیحات متنی

در قسمت تجربه کاربری مشاهده کردیم که استفاده کردن از متن برای انتقال پیام به کاربر و رضایت آن ها تاثیر زیادی دارد یادتان نرود که این متن برای ربات های گوگل هم قابلیت تحلیل دارد و برای درک مفهوم عکس و ارتباط آن با متن نقش مهمی دارند ربات گوگل به اندازه ای هوشمند می باشند که حتی متن هایی که در عکس قرار دارند را به خوبی شناسایی خواهند کرد مثلا اگر شما عبارتی که به صورت عکس نوشته است را گوگل کنید می بینید که در قسمت جستجو عکس گوگل تصاویر آن ها وجود دارد و این ویژگی برای زبان فارسی هم فعال می باشد.

اگر عکس به محتوا وابسته باشد یا با حذف کردن عکس مفهوم آن صفحه تغییر یابد روش مشاهده نتایج در جستجو هم تغییر خواهد کرد در این شرابط گوگل یک گزیده ای از عکس ها را در صفحه به کاربر نشان خواهد داد چون این محتوا در تصمیم گیری کاربر برای وارد شدن به سایت تاثیر زیادی دارد.

شناخت هدف کاربر از جستجو به شما کمک کرده تا تعادل بین محتوا و متن مشخص شود برای مثال برای معرفی کردن یک مکان گردشگری عکس برای مخاطب اهمیت زیادی دارد و بهتر است که تعداد و تنوع عکس را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید اما در یک محتوای علمی یا خبری محتوای متن اهمیت زیادی دارد و نباید مفهوم آن یک وابستگی شدیدی به عکس داشته باشد.

با توجه به مهم بودن سئو و تاثیر داشتن آن در محتوا خیلی از کسب و کارهای آنلاین به تولید محتوای با کیفیت توجه زیادی دارند اما خیلی از فعالان در روی متن تمرکز زیادی دارند و زمان زیادی را برای طراحی عکس اختصاصی صرف می کنند اگر شما در این مورد تمرکز داشته باشید و عکس های باارزش و اختصاصی را تولید کنید برنده خواهید شد.تعداد تصاویر در عکس کیفیت مقاله را مشخص نخواهد کرد توجه کردن به ماهیت محتوا و منتقل کردن پیام به کاربر و ایجاد راتباط با محتوا از موارد مهمی هستند که در انتخاب عکس باید به آن توجه داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۹ ، ۱۹:۱۹
مهدی سراوانی

گوگل دنس چیست؟

به احتمال زیاد یکی از سوالاتی که همیشه به آن فکر می کنید این است که الگوریتم های گوگل به  چه روشی صفحات و سایت های شما را در گوگل رتبه بندی خواهند کرد و نکته مهمتر از آن این است که در خیلی از اوقات سایت هایی که کلمات و موضوعات مشابه و یکسانی دارند تلاش دارند که در آن کلمات ورودی های بیشتری را جذب کنند در سال 2003 رقص گوگل یا گوگل دنس معرفی شده است که در اصل معنی آن رتبه بندی دوباره و جا به جا کردن رتبه در زمان سه تا پنج روز می باشد.

البته این مورد یکی از مواردی است که گوگل در سال 2015 امتیاز انحصاری آن را دریافت کرده است در اصل توسط این روش رتبه و نتایج صفحه براساس معیارهای تعیین شده به وسیله این موتور جستجو دچار تغییراتی خواهد شد و به همین خاطر است که امروز امکان دارد در صفحه دوم باشید و چند روز بعدی هم در صفحه اول قرار بگیرید ولی این آزمایش گوگل می باشد که قادر به سنجیدن رفتار مخاطبان باشد و جایگاه واقعی شما را متوجه شود این جابه جایی به حالت رقص تشبیه شده است و به همین خاطر به آن گوگل دنس می گویند.

 

 

 

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که رقص گوگل جزو الگوریتم های گوگل است یا نه این سوال جواب های مختلفی دارد بعضی از کارشناسان سئو می گویند که این قابلیت یک الگوریتم نیست و این عنوان برای آن در نظر گرفته نخواهد شد ولی بعضی از دیگر کارشناسان می گویند این یک الگوریتم ناشناخته می باشد که مهم است.

رقص گوگل در عمل

در اصل گوگل برای محتوایی که تازه انتشار می یابند و در صفحه 2 یا 3 یا پس از آن هستند یک فرصت می دهد که به صفحه اول بروند و چک کند که کاربران با آن محتوا رفتارشان چیست در این میان میزان کلیک های دریافت شده ، رفتار گاربران پس از ورود به آن صفحه و زمان حضور داشتن آنان در صفحه چک خواهد شد بعد از آن نتایجی که بدست آمده است.

با صفحه ای که پیش از آن در این رتبه حضور دارد مقایسه خواهد شد و اگر عملکرد بهتری را داشت رتبه شما بهبود خواهد یافت ولی اگر نتوانستید نظر مخاطبان را بدست آورید به جایگاه قبلی خود باز خواهید گشت پس سعی کنید پیش از آن به این فکر کنید  که تا وقتی که در صفحه اول هستید از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

 

تاثیر رقص گوگل در رتبه بندی سایت ها

در این سال ها گوگل تمرکز خودش را در روی اهمیت مخاطبان و رفتار آنان قرار داده است و مثل قبل نیست که بتوان با ترفندهای مختلفی مثل بک لینک یا نوشتن کلمات کلیدی زیاد رتبه بالایی را بدست آورید.

رقص گوگل در روی این موضوع متمرکز است ممکن است رتبه هایی که در یک زمان کوتاه مشاهده می کنید موقتی باشند و پس از چند روز از صفحه اول به صفحه دو بروید اما دست کم اطلاع دارید که رفتار مخاطب با محتوای شما چگونه می باشد.

به همین خاطر اگر از قبل استراتژی و برنامه ریزی درست داشته باشید قادر هستید از فرصت گوگل دنس استفاده نمایید و رتبه خوبی را بدست آورید شما باید برای مخاطبان خود ارزش قایل شوید و با تولید کردن محتوای ارزشمند نظر مثبت آن ها را بدست آورید.

 

از کجا متوجه گوگل دنس در گوگل شویم؟

از جایی که شرایط گوگل دنس پیچیده است و زمانی که محتوای جدید منتشر می شود در دوره سند باکس قرار خواهد گرفت گاهی اوقات امکان دارد بالا و پایین شدن رتبه شما را گمراه نماید چون متوجه نمی شویم که افت رتبه به خاطر الگوریتم رقص گوگل است یا توسط گوگل جریمه شده ایم یا اینکه نمی دانیم آمدن به صفحه اول گوگل موقتی است یا محتوای مناسبی را ایجاد کرده ایم که جایگاه مناسبی را کسب کرده ایم.

برای چک کردن این شرایط دو راه روبروی شما است حتما با توجه به تعریفی که از گوگل دنس وجود دارد باید رتبه وب سایت خود را در یک بازه چند روزه چک کنید و اگر جا به جایی شما زیاد بود ممکن است در رقص گوگل باشید و اگر محتوای مناسبی را منتشر کرده اید و همه مشکلات سایت شما به وسیله متخصصان رفع شده است اما نوسان رتبه سایت و صفحات شما زیاد است ممکن است در گوگل دنس قرار گرفته باشید.

خیلی از وبمستران بعد از جابه جا شدن رتبه خود نگران می شوند و فکر می کنند که تلاش آن ها فایده ای ندارد ولی در اصل این طور نیست و اگر شما هم دچار رقص گوگل شدید قادر هستید با روش هایی مثل انتشار و تولید محتوا کاربردی و باکیفیت ، بهینه سازی تگ ها ، تجربه و رابط کاربری سایت ، عوض کردن عنوان صفحه و یا روش هایی مثل بک لینک و ریپورتاژ شرایط را مانند گذشته کنید.

اگر تا الان در مورد رقص گوگل اطلاعات داشتید ممکن است الان کمی نگران شده باشید اما در اصل باید به این فکر کنید که این الگوریتم پیچیده می باشد و در مورد روش کارکرد آن اطلاعات زیادی در دسترس نمی باشد ولی تاثیرات مثبتی دارد پس سعی کنید روی مواردی تمرکز داشته باشید که وقتی که به صفحه اول گوگل رفتید کاربران از شما رضایت داشته باشند.

 

زمان گوگل دنس

تا وقتی که گوگل قادر به ارزیابی دقیق رضایت و رفتار کاربران نباشد امکان دارد زمان دنس گوگل طول بکشد ولی اگر در زمان کمی به صفحه اول گوگل رفتید ذوق زده نشوید و منتظر بمانید که پس از مدتی هنوز هم صفحه اول هستید یا نه.

ولی اگر دیدید که در آن کلمه کلیدی رتبه شما کم شده است مشکلات سایت را رفع کنید تا دوباره در گوگل دنس قرار بگیرید در کل این سیستم ناشناخته و پیچیده است سعی کنید کارهای اصولی و استانداردی را برای سایت خود انجام بدهید.

گوگل با سایت هایی که همه موارد رضایت مخاطب یا سئوی داخلی سایت را به خوبی انجام دهند از دنس گوگل در امان خواهند بود انجام دادن لینک سازی خارجی و داخلی به روش اصولی از مواردی می باشد که باعث شده شما در رقص گوگل قرار نگیرید.

اگر گوگل هم این فرصت را به شما داد باید به هر روشی از این شرایط استفاده نمایید ولی چون اطلاع ندارید که چه وقتی و گونه این اتفاق می افتد برای کسب رتبه بالاتر در روی کاربران و مخاطبان خود تمرکز داشته باشید و با ایجاد کردن محتوای با کیفیت ، تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب آن ها را در سایت خود نگه بدارید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۹ ، ۱۷:۵۴
مهدی سراوانی

 

قسمت دیدگاه در وردپرس سرعت سایت شما را به میزان زیادی کاهش خواهد داد و با بالا رفتن حجم صفحه تعداد درخواست های http  به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و علاوه بر این برای اجرا شدن در مرورگرها نیاز به اضافه کردن منابع جاوا اسکریپت می باشد اگر شما از دیدگاه پیش فرض افزونه ها استفاده می کنید و یا توسط بعضی افزونه ها این کار را انجام می دهید تا وقتی که به خوبی پیکربندی نشده اند در روی سرعت سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

اگر شما هم متوجه شدید که قسمت دیدگاه در مقاله های شما با سرعت پایینی لود می شوند می توانید برای بالا بردن سرعت آن ها از روش های زیر استفاده کنید.

غیر فعال کردن دیدگاه ها

غیر فعال کردن بخش دیدگاه باعث افزایش سرعت سایت شما می شود اول باید چک کنید در قسمت دیدگاه فایل یا کدی اضافه نشده است چون اگر قسمت دیدگاه سرعت سایت شما را کاهش بدهد امکان دارد کم شدن سرعت به دلیل اضافه شدن یک مقداری باشد که شما از آن خبر ندارید بنابراین آن ها را چک نمایید.

استفاده از پلاگین برای نظرات

اگر وبسایت شما در روی یک سرور ارزان اشتراکی یا منبع ضعیف باشد یک سیستم نظر دهی که فایل های آن در سایت های دیگر فراخوانی بشود امکان دارد سرعت صفحات پر دیدگاه را به میزان زیادی افزایش بدهد اگر شما هم از یک میزبانی خوبی استفاده می کنید تغییر دادن سیستم کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

محدود کردن تعداد نظرات نشان داده شده:

وردپرس به صورت پیش فرض به روشی تنظیم شده است که همه دیدگاه های آن در صفحه اول بارگذاری نگردد بارگذاری کردن صدها یا ده ها نظر که هر یک دارای یک آوتار می باشد زمان لود صفحات را افزایش خواهد داد چون تعداد زیادی درخواست http  ایجاد خواهد کرد.شما به راحتی قادر هستید تعداد دیدگاه هایی که بارگذاری می شود را در صفحه ها تقسیم بندی کنید و سبب کاهش دادن درخواست http  خواهد شد.

استفاده کردن از آواتارهای محلی میزبانی شده:

سیستم عکس پروفایل یا آواتار به وسیله یک سیستمی به اسم Gravator  پشتیبانی خواهد شد یعنی کاربر بعد از ساختن کاربری در سایت گراواتور و ایجاد کردن آواتار مورد نظر قادر است با وارد نمودن ایمیل در قسمت نظرات هر سایت آن آواتار را نمایش بدهد البته سایت هایی که غیر وردپرسی هستند هم قادر هستند از آواتارهای سایت در قسمت نظرات سایت استفاده کنند.

استفاده کردن از سیستم نظر دهی دیگر در سایت:

برای استفاده از سیستم نظر دهی دیگر به جای وردپرس دلایل گوناگونی وجود دارد اولین دلیل شما بهینه سازی کردن سرعت سایت است بارگذاری و ایجاد کردن دیدگاه ها یک کار پر فشاری در سرور می باشد و در روی سرور فشار سنگینی را وارد خواهد کرد.اگر بازدید سایت شما بالا است و سرعت بارگذاری دیدگاه شما را اذیت کرده استفاده کردن از یک سیستم نظر دهید امکان دارد مشکل شما را حل نماید همچنین استفاده کردن از سیستم نظر دهی خارجی در مقایسه با سیستم پیش فرض وردپرس تجربه کاربری خوبی را به شما خواهد داد و امکان دیگری که این سیستم ها دارند این می باشد که شما با یک بار ثبت نام کردن در آن ها قادر هستید در هر سیستم وردپرسی بدون ثبت نام دیدگاهتان را به اشتراک بگذارید.

افزونه بارگذاری سریع دیدگاه های فیس بوک

این افزونه به وسیله توسعه دهنده افزونه Disqus طراحی شده است و مثل آن افزونه سبب لود شدن قسمت دیدگاه های خواهد شد و ظاهر دیدگاه ها را مشابه فیس بوک خواهد کرد البته در ایران استفاده از اسکریپت های فیس بوک باعث اشکال در سایت خواهد شد این افزونه مجانی است و شما قادر هستید دیدگاه ها را در زمان اسکرول کردن یک کلیک در روی دکمه بارگذاری نمایید این نوع بارگذاری قسمت دیدگاه ها را در زمان مناسب بارگذاری خواهد کرد علاوه بر این توسط این افزونه قادر هستید قسمت دیدگاه ها ، زبان ، رنگ دیدگاه و .... را کنترل نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۹ ، ۱۸:۰۲
مهدی سراوانی