آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

گوگل دنس چیست؟

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۵۴ ب.ظ

گوگل دنس چیست؟

به احتمال زیاد یکی از سوالاتی که همیشه به آن فکر می کنید این است که الگوریتم های گوگل به  چه روشی صفحات و سایت های شما را در گوگل رتبه بندی خواهند کرد و نکته مهمتر از آن این است که در خیلی از اوقات سایت هایی که کلمات و موضوعات مشابه و یکسانی دارند تلاش دارند که در آن کلمات ورودی های بیشتری را جذب کنند در سال 2003 رقص گوگل یا گوگل دنس معرفی شده است که در اصل معنی آن رتبه بندی دوباره و جا به جا کردن رتبه در زمان سه تا پنج روز می باشد.

البته این مورد یکی از مواردی است که گوگل در سال 2015 امتیاز انحصاری آن را دریافت کرده است در اصل توسط این روش رتبه و نتایج صفحه براساس معیارهای تعیین شده به وسیله این موتور جستجو دچار تغییراتی خواهد شد و به همین خاطر است که امروز امکان دارد در صفحه دوم باشید و چند روز بعدی هم در صفحه اول قرار بگیرید ولی این آزمایش گوگل می باشد که قادر به سنجیدن رفتار مخاطبان باشد و جایگاه واقعی شما را متوجه شود این جابه جایی به حالت رقص تشبیه شده است و به همین خاطر به آن گوگل دنس می گویند.

 

 

 

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که رقص گوگل جزو الگوریتم های گوگل است یا نه این سوال جواب های مختلفی دارد بعضی از کارشناسان سئو می گویند که این قابلیت یک الگوریتم نیست و این عنوان برای آن در نظر گرفته نخواهد شد ولی بعضی از دیگر کارشناسان می گویند این یک الگوریتم ناشناخته می باشد که مهم است.

رقص گوگل در عمل

در اصل گوگل برای محتوایی که تازه انتشار می یابند و در صفحه 2 یا 3 یا پس از آن هستند یک فرصت می دهد که به صفحه اول بروند و چک کند که کاربران با آن محتوا رفتارشان چیست در این میان میزان کلیک های دریافت شده ، رفتار گاربران پس از ورود به آن صفحه و زمان حضور داشتن آنان در صفحه چک خواهد شد بعد از آن نتایجی که بدست آمده است.

با صفحه ای که پیش از آن در این رتبه حضور دارد مقایسه خواهد شد و اگر عملکرد بهتری را داشت رتبه شما بهبود خواهد یافت ولی اگر نتوانستید نظر مخاطبان را بدست آورید به جایگاه قبلی خود باز خواهید گشت پس سعی کنید پیش از آن به این فکر کنید  که تا وقتی که در صفحه اول هستید از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

 

تاثیر رقص گوگل در رتبه بندی سایت ها

در این سال ها گوگل تمرکز خودش را در روی اهمیت مخاطبان و رفتار آنان قرار داده است و مثل قبل نیست که بتوان با ترفندهای مختلفی مثل بک لینک یا نوشتن کلمات کلیدی زیاد رتبه بالایی را بدست آورید.

رقص گوگل در روی این موضوع متمرکز است ممکن است رتبه هایی که در یک زمان کوتاه مشاهده می کنید موقتی باشند و پس از چند روز از صفحه اول به صفحه دو بروید اما دست کم اطلاع دارید که رفتار مخاطب با محتوای شما چگونه می باشد.

به همین خاطر اگر از قبل استراتژی و برنامه ریزی درست داشته باشید قادر هستید از فرصت گوگل دنس استفاده نمایید و رتبه خوبی را بدست آورید شما باید برای مخاطبان خود ارزش قایل شوید و با تولید کردن محتوای ارزشمند نظر مثبت آن ها را بدست آورید.

 

از کجا متوجه گوگل دنس در گوگل شویم؟

از جایی که شرایط گوگل دنس پیچیده است و زمانی که محتوای جدید منتشر می شود در دوره سند باکس قرار خواهد گرفت گاهی اوقات امکان دارد بالا و پایین شدن رتبه شما را گمراه نماید چون متوجه نمی شویم که افت رتبه به خاطر الگوریتم رقص گوگل است یا توسط گوگل جریمه شده ایم یا اینکه نمی دانیم آمدن به صفحه اول گوگل موقتی است یا محتوای مناسبی را ایجاد کرده ایم که جایگاه مناسبی را کسب کرده ایم.

برای چک کردن این شرایط دو راه روبروی شما است حتما با توجه به تعریفی که از گوگل دنس وجود دارد باید رتبه وب سایت خود را در یک بازه چند روزه چک کنید و اگر جا به جایی شما زیاد بود ممکن است در رقص گوگل باشید و اگر محتوای مناسبی را منتشر کرده اید و همه مشکلات سایت شما به وسیله متخصصان رفع شده است اما نوسان رتبه سایت و صفحات شما زیاد است ممکن است در گوگل دنس قرار گرفته باشید.

خیلی از وبمستران بعد از جابه جا شدن رتبه خود نگران می شوند و فکر می کنند که تلاش آن ها فایده ای ندارد ولی در اصل این طور نیست و اگر شما هم دچار رقص گوگل شدید قادر هستید با روش هایی مثل انتشار و تولید محتوا کاربردی و باکیفیت ، بهینه سازی تگ ها ، تجربه و رابط کاربری سایت ، عوض کردن عنوان صفحه و یا روش هایی مثل بک لینک و ریپورتاژ شرایط را مانند گذشته کنید.

اگر تا الان در مورد رقص گوگل اطلاعات داشتید ممکن است الان کمی نگران شده باشید اما در اصل باید به این فکر کنید که این الگوریتم پیچیده می باشد و در مورد روش کارکرد آن اطلاعات زیادی در دسترس نمی باشد ولی تاثیرات مثبتی دارد پس سعی کنید روی مواردی تمرکز داشته باشید که وقتی که به صفحه اول گوگل رفتید کاربران از شما رضایت داشته باشند.

 

زمان گوگل دنس

تا وقتی که گوگل قادر به ارزیابی دقیق رضایت و رفتار کاربران نباشد امکان دارد زمان دنس گوگل طول بکشد ولی اگر در زمان کمی به صفحه اول گوگل رفتید ذوق زده نشوید و منتظر بمانید که پس از مدتی هنوز هم صفحه اول هستید یا نه.

ولی اگر دیدید که در آن کلمه کلیدی رتبه شما کم شده است مشکلات سایت را رفع کنید تا دوباره در گوگل دنس قرار بگیرید در کل این سیستم ناشناخته و پیچیده است سعی کنید کارهای اصولی و استانداردی را برای سایت خود انجام بدهید.

گوگل با سایت هایی که همه موارد رضایت مخاطب یا سئوی داخلی سایت را به خوبی انجام دهند از دنس گوگل در امان خواهند بود انجام دادن لینک سازی خارجی و داخلی به روش اصولی از مواردی می باشد که باعث شده شما در رقص گوگل قرار نگیرید.

اگر گوگل هم این فرصت را به شما داد باید به هر روشی از این شرایط استفاده نمایید ولی چون اطلاع ندارید که چه وقتی و گونه این اتفاق می افتد برای کسب رتبه بالاتر در روی کاربران و مخاطبان خود تمرکز داشته باشید و با ایجاد کردن محتوای با کیفیت ، تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب آن ها را در سایت خود نگه بدارید.

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۳
مهدی سراوانی

خدمات سئو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی