آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

نام دامنه چیست؟

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۱۴ ب.ظ

نام دامنه


نام دامنه چیست؟


نام دامنه نام وب سایت شما است. نام دامنه آدرسی است که کاربران اینترنت از طریق وب سایت شما می توانند به آن دسترسی داشته باشند. از نام دامنه برای یافتن و شناسایی رایانه ها در اینترنت استفاده می شود.

رایانه ها از آدرس های IP استفاده می کنند ، که یک سری اعداد هستند. با این حال ، به یاد آوردن زنجیره های شماره برای انسان دشوار است. به همین دلیل ، نام دامنه به جای استفاده از آدرس های IP توسعه داده شده است و برای شناسایی موجودیت ها در اینترنت استفاده می شود.

 

نام دامنه می تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد و با بسیاری از پسوندهای نام دامنه مانند .com ، .net و موارد دیگر می توان از آن استفاده کرد.

 

قبل از استفاده از آن ، باید نام دامنه ثبت شود. هر نام دامنه بی نظیر است. دو سایت نمی توانند نام دامنه یکسان داشته باشند. اگر شخصی در www.yourdomain.com تایپ کند ، به وب سایت شما می رود و به سایت شخص دیگری نمی رود.

 

قیمت نام دامنه معمولاً بین 5-600 هزار تومان در سال است.

 

نام دامنه یک بخش اساسی برای داشتن یک وب سایت است ، اما این تنها بخشی از معادله است. برای راه اندازی یک وب سایت ، برای ذخیره فایل های خود نیز به محتوا و سرویس هاستینگ نیاز دارید تا دسترسی به آنها در اینترنت امکان پذیر باشد. به یاد داشته باشید ، داشتن دامنه به معنای میزبانی هم نیست.

 

سازنده وب سایت به شما امکان می دهد وب سایت خود را ایجاد کنید ، و شامل خدمات میزبانی نیز می شود ، بنابراین می توانید وب سایت خود را برای زندگی در زمان آماده شدن منتشر کنید. با تبلیغات فعلی ما ، شما می توانید یک نام دامنه اختصاصی داشته باشید و کل سال وب سایت را فقط برای 2 دلار در ماه برای سال اول بسازید.

 

 

 

 آیا نام دامنه و وب سایتها از هم جدا هستند؟

 

به یک نام دامنه به عنوان شماره تلفن و یک وب سایت در تلفن خود فکر کنید. با اتصال ، آنها عناصر جداگانه ای هستند.

می توانید تلفن (وب سایت) خود را در هر زمان تغییر دهید ، شماره تلفن فعلی خود (نام دامنه) خود را نگه دارید و آن را به تلفن جدید خود (وب سایت جدید) وصل کنید.

یا ، می توانید شماره تلفن (نام دامنه) خود را به یک ارائه دهنده سرویس تلفن متفاوت (ثبت نام دامنه) منتقل کنید ، در حالی که آن را به تلفن فعلی (وب سایت خود) وصل کنید.

هنوز گیج شده؟ بیایید یک مثال ساده انجام دهیم:

 من می توانم یک نام دامنه جدید بخرم (بیایید www.brandnewdomain.com) و آن را به این وب سایت که هم اکنون در آن هستید پیوند دهید. کلیه محتوای این وب سایت هرگز تغییر نخواهد کرد. اما سایت به جای www.websitebuilderexpert.com دارای یک دامنه جدید www.brandnewdomainname.com خواهد بود


من می توانم یک وب سایت جدید با نام تجاری جدید در جای دیگر ایجاد کنم ، www.websitebuilderexpert.com را از این وب سایت جدا کنم و دوباره آن را به وب سایت جدیدی که ایجاد کردم در جای دیگر وصل کنم.

بنابراین وقتی آدرس وب را تایپ می کنید ، به وب سایت جدید منتقل می شوید.

 

نکته مهم این است که نام دامنه شما به طور دائم با هیچ وب سایت خاصی گیر نمی افتد. می توانید آن را جدا کرده و دوباره به هر وب سایت دیگری که می خواهید وصل کنید. اما به خاطر داشته باشید که یک نام دامنه فقط می تواند همزمان با یک سایت مرتبط باشد.

 

 
 نام دامنه رایگان در مقابل نام دامنه پرداخت شده

 

نام دامنه رایگان وجود دارد که می توانید از بسیاری از سازندگان وب سایت که از آنها استفاده می کنید ، مانند Wordpress.com ، Wix ، webwix.ir ، Weebly و غیره استفاده کنید.

برای خاص تر بودن ، این سازندگان وب سایت به شما یک "subdomain" می دهند. بنابراین اگر ما مجدداً از نام سایت خود به عنوان نمونه استفاده می کنیم ، زیر دامنه به این صورت خواهد بود:

    websitebuilderexpert.wordpress.com
    webbuilderexpert.wix.com
    webbuilderexpert.weebly.com

 

نام زیر دامنه رایگان همیشه خوب نیست - به خصوص اگر می خواهید با مارک منحصر به فرد خود یک تجارت بلند مدت ایجاد کنید.

 

 

به دلیل این دو دلیل مهم می خواهید از استفاده از زیر دامنه های رایگان جلوگیری کنید:

 

شما مالک زیر دامنه نیستید. در حالی که استفاده رایگان است - شما آن را ندارید. سازنده وب سایت صاحب نام فرعی است. اگر در هر لحظه تصمیم بگیرید که به ارائه دهنده دیگری تغییر دهید ، دامنه قابل حمل نیست.


زیر دامنه فرمت دامنه ارائه دهنده خدمات خصوصی است. در پایان نام دامنه ، نام ارائه دهنده خدمات را خواهد داشت.

به عنوان مثال ، اگر از Weebly استفاده می کردیم ، آدرس وب ما به جای webbuilderexpert.com ، آدرس وب سایت ما می شد به آدرس وب سایت www.builderexpert.weebly.com.

به همین دلیل من همیشه توصیه می کنم برای یک دامنه مناسب و معقول که شما کاملاً در اختیار دارید ، چند دلار هزینه کنید. همچنین به برند شما کمک می کند.

 
 از کجا می توانم نام دامنه خریداری کنم؟

 

تعداد زیادی ثبت نام دامنه متفاوت در آنجا وجود دارد. در میان سایتهای مشهور GoDaddy ، Domain.com و NameCheap وجود دارد - و اگر علاقه مند باشید ، ما در اینجا 6 بهترین ثبت نام دامنه را با جزئیات رتبه بندی کرده ایم.

 

توجه داشته باشید که هنگام خرید / ثبت نام دامنه ، شما در واقع مبلغ سالانه را به ثبت نام دامنه پرداخت می کنید تا نام دامنه به نام شما ثبت شود.

 

وقتی دوره ثبت نام شما به پایان رسید و اگر تمدید نشود ، نام دامنه را از دست می دهید زیرا امکان ثبت نام در سایر افراد در بازار آزاد وجود دارد.

 

خوشبختانه ، ثبت نام کنندگان دامنه ایمیلی برای شما ارسال می کنند که به شما یادآوری کند که مدت ثبت نام منقضی شده یا گزینه تجدید خودکار را برای شما فراهم می کند ، بنابراین نیازی به یادآوری آن نیست.
Pro نکته: همیشه ایده خوبی است که یک یادآوری تقویم را قبل از تاریخ انقضا تنظیم کنید ، به خود یادآوری کنید که آیا می خواهید نام دامنه را تمدید کنید ، دو بار بررسی کنید یا اینکه گزینه تجدید خودکار به درستی تنظیم شده است.

 

شما نمی خواهید کسی دیگر به نام خود دامن بزند ، خصوصاً بعد از اینکه سالها وب سایت خود را به کار گرفتید! تصور کنید که اگر یکی از رقبای شما در تجارت موفق به گرفتن نام دامنه شما شد! بنابراین هر بار که نام دامنه خود را تازه می کنید ، یک یادآوری درست کنید.


ثبت نام دامنه چقدر هزینه دارد؟

به طور کلی ، یک نام دامنه در هر سال حدود 5 تا 700 هزارتومان هزینه دارد.

اما اگر یک نام دامنه بسیار تقاضا باشد ، می تواند صدها دلار برای شما تمام کند ، تا هزاران دلار برای خرید اولیه. هزینه تمدید سالانه پس از آن باید به طور منظم باشد (10 - 15 دلار در سال).

 

دلیل گران بودن خرید اولیه این است که ممکن است شخصی از قبل نام دامنه را در اختیار داشته باشد و آن را برای فروش مجدد نگه دارد. یا ، ثبت نام دامنه می داند که نام دامنه به قدری مورد نیاز است که قیمت آن را افزایش می دهد.

 

نام دامنه مشترک چیست؟ به چیزی مانند www.fitness.com یا www.insurance.com فکر کنید

بیشتر اوقات ، اگر از نام شرکت منحصر به فرد خود به عنوان نام دامنه استفاده می کنید ، دیگر نیازی نیست نگران پرداخت هزینه سنگین باشید.

 
آیا می توانم یک نام دامنه را مستقیماً از سازنده وب سایت خریداری کنم؟

بله، تو میتونی.

برخی از سازندگان وب سایت ، مانند Wix ، Squarespace یا wixsite ، اگر در برنامه های سالانه خود ثبت نام کنید ، یک دامنه سفارشی رایگان برای یک سال به شما می دهند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۰
مهدی سراوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی