آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

بازاریابی محتوا

جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۴۸ ب.ظ

بازاریابی محتوا

در این مطلب قصد داریم در مورد بازاریابی محتوا صحبت کنیم و کسانی که می خواهند با این شاخه آشنایی پیدا کنند و در کسب و کار خودشان استفاده کنند توضیح بدهیم.بازاریابی محتوا قسمتی از استراتژی بازاریابی و توسعه دادن کسب و کار شما می باشد که برای ایجاد کردن محتوا مرتبط ، ارزشمند و یکپارچه متمرکز است و هدف آن جذب کردن کاربران جدید و حفظ مخاطبان قبلی می باشد در این استراتژی جذب مخاطب توسط محتوای ارزشمند صورت خواهد گرفت.

 

تفاوت تبلیغات و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا با تبلیغات متفاوت است در بازاریابی محتوا در رسانه های تحت مالکیت کسب و کارها محتوا پخش خواهد شد ولی اگر آن محتوا در رسانه های دیگری پخش گردد به آن تبلیغات می گویند علاوه بر این استراتژی بازاریابی محتوا برعکس تبلیغات که تهاجمی می باشد جذب کننده بوده و مزاحمتی را برای مخاطب ایجاد نخواهد کرد همچنین تبلیغات هزینه زیادی دارد ولی هزینه بازاریابی محتوا کم است.

 

دلایل اهمیت داشتن استراتژی بازاریابی محتوا

ایجاد کردن اعتماد در بازدید کننده

هر مقداری که مخاطب به اطلاعات ارائه شده اعتماد بیشتری داشته باشند احتمال اینکه خرید کالاها به وسیله آن ها بیشتر می شود علاوه بر این زمانی که خوانندگان به صورت مداوم محتوای یک برندی را بخوانند دیدگاه آنان نسبت به آن برنده علاوه بر اعتبار از نظر علاقه هم تغییر می کند.

 

اطلاع داشتن از برند

یکی از روش های رایج بازاریابی محتوا افزایش اطلاعات از برند می باشد در اصل هدف اصلی این می باشد که مخاطب محتوایی که تولید شده را مشاهده کند و نسبت به آن عکس العمل نشان بدهد این مساله نشان دهنده تخصص یک شرکت می باشد این محتواها شامل اینفوگرافیک ، وبینار ، فیلم و ایبوک می باشد اندازه گیری کردن این هدف سخت می باشد ولی با تلفیق کردن یک سری از معیارها ، داده ها با همدیگر می توانیم میزان اطلاع از برند را اندازه گیری نماییم.

 

بهینه سازی سئو

شما می توانید با تولید کردن محتوا با کیفیت مخاطبان زیادی را به وب سایت خود جذب کنید و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت الگوریتم های گوگل همیشه تغییر می کنند ولی تا وقتی که شما به صورت مداوم محتوای آموزنده و مرتبطی با کلید واژه های مناسب ایجاد کنید و محتوای خود را آپدیت کنید رتبه بهتری را در موتور جستجو می گیرید و این مورد سبب افزایش سئوی سایت شما خواهد شد.

 

تولید سر نخ بازاریابی

ایجاد آگاهی و اعتماد لازمه هر کسب و کار می باشد ولی هدف مهم خیلی از کسب و کارها تولید کردن lead  به عنوان نتیجه بازاریابی محتوا می باشد بازاریابی محتوا سبب شده که افراد غریبه توسط اطلاعات آموزنده کسب و کار شما را پیدا کنند تبدیل کردن ترافیک سایت به lead  و در آخر پرورش دادن lead ها در چرخه تبدیل و خرید آن ها یکی از اهداف مهم بازاریابی محتوا می باشد.

 

جذب کردن مخاطبان ایده آل

Lead ها در فرآیند بازاریابی نقش مهمی را ایفا می کنند ولی اگر lead  بی کیفیت بود فایده ای ندارد شما باید خریدارانی که واقعی هستند را جذب نمایید یکی از نکات مهم در بازاریابی محتوا این می باشد که فقط کسانی که به کسب و کار شما علاقه دارند محتوای شما را دنبال خواهند کرد پس افرادی که در مورد کسب و کارتان در مرورگر به جستجو می پردازند محتوای شما را می بینند و در فرم مورد نظر ثبت نام می کنند کسانی هستند که تیم فروش باید در روی آن ها سرمایه گذاری نماید.

 

اشتراک گذاشتن محتوا به وسیله بازدید کننده

یکی از بهترین روش های افزایش دیده شدن اشتراک گذاشتن محتوا به وسیله مشتریان و lead  ها آن ها می باشد یکی از بهترین مزایای بازاریابی محتوا امکان اشتراک گذاری می باشد این اشتراک گذاری امکان دارد به روش فوروارد ایمیل یا اشتراک گذاشتن یک پست در شبکه اجتماعی باشد هر مقداری که محتوای شما در میان افراد بیشتری اشتراک گذاری گردد برای شما فایده دارد.

 

دلایل قانع کننده برای برگشتن افراد به سایتتان

چه کسب و کاری از بازدید کردن مجدد کاربران سودی نخواهد برد خیلی از مردم به سایت هایی بر می گردند که به آن ها اطمینان دارند وقتی که شما محتوای مفید و آموزنده ای را تولید می کنید ارتباط شما با محاطبان برقرار خواهد شد و به یک منبع که مورد اطمینان است تبدیل خواهید شد تولید کردن محتوای جذاب و مفید به صورت هفتگی باعث برگشت بازدید کننده برای دریافت مطالب جدید خواهد شد روش هایی مثل ایمیل مارکتینگ و ایجاد کردن یک جامعه آنلاین در این مورد موفق است هر مقداری که مخاطبان بیشتری درگیر سایت شما شوند برای کسب و کار شما مفید است.

 

هم راستا با بقیه استراتژی های بازاریابی

محتوای مناسب برای موفق شدن سایر استراتژی های بازاریابی هم اهمیت زیادی دارد برای مثال بهینه سازی در موتور جستجو یا سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی از استراتژی هایی می باشد که تحت تاثیر محتوای مناسب می باشد علاوه بر این این روش در فرمت های گوناگونی مثل برگه های پرینت شده ، فیلم ، شبکه اجتماعی ، موبایل توزیع می گردد.

 

افزایش یافتن نرخ بازگشت سرمایه

بازاریابی محتوا فقط به صرف زمان نیاز دارد این روش از نظر اقتصادی به صرفه می باشد هزینه بازاریابی محتوا از روش بازاریابی سنتی ارزانتر است ولی تاثیر داشتن آن در ایجاد کردن lead  چند برابر می باشد امکان دارد در ماه های اولیه نتایج دلخواه را کسب نکنید ولی به مرور زمان بازگشت سرمایه این روش افزایش خواهد یافت.

 

برنامه ریزی اهداف

هدف شما از برنامه ریزی بازاریابی محتوا چه می باشد چرا محتوا را تولید می کنید قبل از شروع برنامه ریزی باید اهداف خود را مشخص نمایید این کار برای تعیین کردن استراتژی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

مشخص کردن مخاطبین هدف

برای ایجاد کردن یک برنامه موفق باید مخاطبین هدف خودتان را به عنوان یک خریدار به صورت واضح مشخص نمایید این مرحله برای افرادی که تازه کار مارکتینگ را شروع کرده اند اهمیت دارد شما با شناختن مخاطبان هدف خود قادر هستید محتوای ارزشمند و مرتبطی را برای آن ها ایجاد نمایید اگر شما در بازاریابی تجربه داشته باشید اهداف شما امکان دارد با بقیه فرق داشته باشد.

 

استخدام کردن نیروی تولید محتوا

شما برای موفق شدن در زمینه بازاریابی محتوا به یک گروهی از متخصصان احتیاج دارید این نیروها شامل موارد زیر هستند:

بلاگر یا وبلاگ نویس

این گروه وظیفه دارند مقالات را در زمینه های مختلف بنویسند و محتواهای موجود را در سایت بهینه سازی کنند و باعث افزایش بازدید شوند این دسته باید از مهارت ویراستاری ، نوشتن و آنالیز برخوردار باشند و بتوانند به صورت گروهی و فردی کار کنند.

مدیر شبکه های اجتماعی

این دسته از افراد می خواهند فالوورها را در اینستاگرام افزایش دهند و آن ها را به کسب و کار جذب کرده و به مشتری تبدیل نمایند این گروه باید به صورت کامل با شبکه های اجتماعی مختلف آشنایی داشته باشند و محتوای شبکه های اجتماعی را به صورت منظمی ایجاد نمایند و با سایر تولید کننده های محتوا و بازاریابان همکاری خوبی را داشته باشند.داشتن روابط عمومی مناسب و خلاق بودن از ویژگی های این گروه می باشد.

کارشناس سئو

این دسته از افراد مسئول رتبه بندی در موتورهای جستجو می باشند بهینه سازی ، همکاری با وبلاگ نویس و آپدیت در زمینه سئو از وظایف این دسته می باشد علاوه بر این باید از مهارت های مختلفی برای کارکردن با ابزارهای گوناگونی مانند کلید واژه و آنالیتیکس برخوردار باشند.

طراح

این گروه از افراد درباره برند سازی مسئولیت زیادی دارند و در اصل با طراحی های منحصر به فرد هویت به برندها خواهند بخشید این دسته افراد دارای خلاقیت بالایی می باشند و با نویسندگان تعامل و همکاری خوبی را دارند.

 

مشخص کردن نوع محتوای ایجاد شده

برای تولید محتوا گزینه های مختلفی وجود دارد در کل محتوا دارای سه گروه صوتی ، بصری و نوشتاری هستند شما می توانید با ترکیب کردن هر کدام از این محتواها فرمت های مختلفی را ایجاد کنید این فرمت محتوا شامل ایبوک ، فیلم ، پست وبلاگ و فایل صوتی و غیره می باشند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۲۸
مهدی سراوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی