آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش سئو صفر تا صد

آموزش سئو | دوره آموزش صفر تا صد سئو

آموزش هر آنچه که به عنوان یک شخص تازه کار در زمینه سئو باید بدانید توسط درج یک مقاله ، غیر ممکن است. شما باید مقالات در زمینه سئو ، فیلم های آموزشی سئو ، پادکست سئو و ... بارها مطالعه کنید.

اما بهترین کار ما ، راهنمایی و معرفی منابعی است که برای آموزش و تسلط شما بر سئو نیاز دارید.این مقاله یک راهنماست و تضمین یا جادویی برای یادگیری و تسلط کل مباحث سئو نیست.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پیوندها

تاثیر تصاویر در سئوی سایت

جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۱۹ ب.ظ

تاثیر تصاویر در سئوی سایت

زمانی که برای نخستین باز محتوایی را در اینترنت می بینید صفحه را تا آخر اسکرول می کنید و عنوان ها و تصاویر را می بینید و اگر توجه شما را جلب کردند به اول صفحه می روید و محتوای متن را با دقت بیشتری مطالعه خواهید کرد عکس ها مهمترین و نخستین ابزار شما برای نگه داشتن کاربردر صفحه می باشند و استفاده درست از عکس برای افزایش رضایت کاربر ضروری است البته تصاویر به تنهایی ارزش ندارند و همانگونه که باعث رضایت کاربران می شوند در پایین آوردن آن ها هم تاثیر زیادی دارند.

مهمترین فاکتور ما برای انتخاب یک عکس انتقال پیام است

اگر عکس های شما نتوانند با مخاطبان و انتقال پیام ارتباط برقرار کنند برای بهبود تجربه کاربری شما تاثیر زیادی نخواهد داشت.برای چک کردن کیفیت عکس ها و تاثیر داشتن آنان در تجربه کاربری می توانید این کار را انجام دهید تمام المان های محتوایی مانند لیست ، لینک ، متن و غیره را از صفحه پاک کنید و تنها عکس ها را حفظ کنید حالا این صفحه را در کنار یک فردی بگذارید و از او بخواهید مفهوم شخصی خودش را از مقاله بگوید اگر موضوع مقاله با مفهومی که درک کرده است یکسان بوده به این معنی است که در انتخاب کردن عکس موفق بوده اید.استفاده کردن از کپشن روی عکس به شما کمک کرده تا یک عکسی که نا مرتبط است را در مقاله استفاده کنید و کاربران به آن توجه داشته باشند.

درک محتوا باعث انتخاب راحت تصویر می شود

خیلی از کسانی که تولید محتوا انجام می دهند به ماهیت محتوا توجهی نمی کنند و یک فرمول تکراری را برای تمام سایت ها می خواهند برای مثال برای 400 کلمه یک عکس را انتخاب می کنند یا در هر مقاله 5 عکس قرار می دهند در صورتی که موضوع مقاله برای تعیین کردن تعداد عکس مهم است.برای مثال مقاله جامع آموزشی ، تجربه و نظر در مورد یک محصول ، نقد و بررسی محصول ، اخبار سیاسی یا ورزشی و ....... اگر مقاله شما در هر یک از این دسته ها قرار داشته باشد تعداد تصاویر آن فرق خواهد کرد مثلا برای آموزش گام به گام اطلاعاتی که عکس منتقل می کند از متن آن بیشتر است در این نوع مقاله ها هر تعداد که عکس بیشتری داشته باشید کیفیت آن محتوا بیشتر خواهد شد.

برای اخبار هم فرق می کند برای مثال درج یک عکس از فرد مصاحبه شونده یا محل مصاحبه برای بعضی اخبار کافی است ولی برای یک تصادف منتشر کردن یک عکس از محل حادثه عمق فاجعه را نشان خواهد داد.

 

تاثیر سئو روی تصاویر

ربات های گوگل پس از وارد شدن به یک صفحه در تلاش هستند که موضوع آن را درک کنند و براساس کیفیت آن محتوا جایگاهش را در گوگل مشخص نمایند همانگونه که گفتیم عکس ها قسمت مهمی از محتوای شما را تشکیل خواهند داد ممکن است فکر کنید که داشتن تصویر در صفحه کفایت می کند و گوگل برای درک کردن مفهوم به محتوای متن بسنده خواهد کرد ولی این اشتباه است گوگل محتوای تصاویر را درک می کند و با متن ارتباط آن را مشخص می کند.علاوه بر این گوگل یک برنامه ای به اسم لنز برای اندروید قرار داده که قادر است توسط دوربین گوشی در اینترنت جستجو کند و با ترجمه متن نتایج مرتبط را نشان بدهد با این کار درک عکس و محتوای آنان فقط به فیلم های علمی و تخیلی محدود نخواهد شد.

 

ارتباط بین عکس و متن با متن جایگزین است

ابزارها فقط مفهوم کلی عکس را درک خواهد کرد اما در خیلی از اوقات نمی توانند ارتباط آن را با محتوای صفحه تشخیص بدهند برای ارتباط ایجاد کردن ابزار مهم ما متن جایگزین عکس می باشد در متن جایگزین ما به گوگل می گوییم که کسانی که در این اتاق هستند چه کاری را انجام می دهند و چرا این عکس در یک مقاله با موضوع سئو منتشر شده است.

 

کپشن یا توضیحات متنی

در قسمت تجربه کاربری مشاهده کردیم که استفاده کردن از متن برای انتقال پیام به کاربر و رضایت آن ها تاثیر زیادی دارد یادتان نرود که این متن برای ربات های گوگل هم قابلیت تحلیل دارد و برای درک مفهوم عکس و ارتباط آن با متن نقش مهمی دارند ربات گوگل به اندازه ای هوشمند می باشند که حتی متن هایی که در عکس قرار دارند را به خوبی شناسایی خواهند کرد مثلا اگر شما عبارتی که به صورت عکس نوشته است را گوگل کنید می بینید که در قسمت جستجو عکس گوگل تصاویر آن ها وجود دارد و این ویژگی برای زبان فارسی هم فعال می باشد.

اگر عکس به محتوا وابسته باشد یا با حذف کردن عکس مفهوم آن صفحه تغییر یابد روش مشاهده نتایج در جستجو هم تغییر خواهد کرد در این شرابط گوگل یک گزیده ای از عکس ها را در صفحه به کاربر نشان خواهد داد چون این محتوا در تصمیم گیری کاربر برای وارد شدن به سایت تاثیر زیادی دارد.

شناخت هدف کاربر از جستجو به شما کمک کرده تا تعادل بین محتوا و متن مشخص شود برای مثال برای معرفی کردن یک مکان گردشگری عکس برای مخاطب اهمیت زیادی دارد و بهتر است که تعداد و تنوع عکس را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید اما در یک محتوای علمی یا خبری محتوای متن اهمیت زیادی دارد و نباید مفهوم آن یک وابستگی شدیدی به عکس داشته باشد.

با توجه به مهم بودن سئو و تاثیر داشتن آن در محتوا خیلی از کسب و کارهای آنلاین به تولید محتوای با کیفیت توجه زیادی دارند اما خیلی از فعالان در روی متن تمرکز زیادی دارند و زمان زیادی را برای طراحی عکس اختصاصی صرف می کنند اگر شما در این مورد تمرکز داشته باشید و عکس های باارزش و اختصاصی را تولید کنید برنده خواهید شد.تعداد تصاویر در عکس کیفیت مقاله را مشخص نخواهد کرد توجه کردن به ماهیت محتوا و منتقل کردن پیام به کاربر و ایجاد راتباط با محتوا از موارد مهمی هستند که در انتخاب عکس باید به آن توجه داشته باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۴
مهدی سراوانی

سئو سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی